خبرگزاری کار ایران

کشف سکه‌های ۲ هزار ساله در اصفهان:

۱۵ سکه عتیقه از یک پراید در جرقویه سفلی اصفهان کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۶۵

ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در عملیات ویژه‌ای طی بازرسی از یک دستگاه خودرو تعداد ۱۵ سکه عتیقه با قدمت ۲ هزار ساله را کشف کردند.

ایلنا: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در عملیات ویژه‌ای طی بازرسی از یک دستگاه خودرو تعداد ۱۵ سکه عتیقه با قدمت ۲ هزار ساله را کشف کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: مأموران انتظامی جرقویه سفلی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری پراید با دو نفر سرنشین مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
سرهنگ «حسن یاردوستی» افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مقام قضایی از خودروی مذکور بازدید به عمل آوردند که در این عملیات تعداد ۱۵ عدد سکه تاریخی کشف و در این راستا مته‌مان دستگیر و خودروی آنان نیز توقیف شد.
وی تصریح کرد: براساس اعلام نظر کار‌شناسان میراثفرهنگی سکه‌های کشف شده عتیقه و دارای قدمت تاریخی ۲ هزار سال هستند و به زمان ضرب آنان به دوره اشکانیان بر می‌گردد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان از قاچاقچیان حرفه‌ای عتیقه بوده و این سکه‌ها را در حفارهای غیر مجاز به دست آورده و قصد فروش آن‌ها را داشتند گفت: خوشبختانه عملکرد به موقع و سریع ماموران پلیس مرکز استان اصفهان در این عملیات باعثکشف آثار تاریخی و جلوگیری از خروج غیر قانونی این اشیای با ارزش از کشور شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز