خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبرداد:

در سال جاری به بیش از ۹ شهرک صنعتی اصفهان آبرسانی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۶۰

تأمین خدمات زیربنایی شهرک‌های صنعتی از جمله تأمین آب شرب آنها تأثیر به‌سزایی در پویایی این شهرک‌ها دارد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم آغاز عملیات کلنگ زنی لوله گذاری خط انتقال آب شهرک صنعتی مبارکه و ناحیه صنعتی دهسرخ گفت: رونق شهرک‌های صنعتی گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هاشم امینی، با اشاره به اینکه آبرسانی به شهرک صنعتی مبارکه و ناحیه صنعتی دهسرخ به میزان ۱۵ لیتر در ثانیه به طول ۱۷ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر ۸۲ میلیارد ریال آغاز شد ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌هایی که فعالیت واحدهای صنعتی را تمام ظرفیت مهیا می‌کند از ضروریات است زیرا دستیابی به توسعه پایدار از طریق ایجاد اشتغال پایدار به وجود می‌آید که این مهم تنها با چرخ‌های واحدهای صنعتی که به گردش در می‌آیند به وجود می‌آید.

وی به اهمیت آب در تولید بسیاری از کالا‌ها پرداخت و خاطرنشان ساخت: امروزه هر کالایی که تولید می‌شود یکی از مواد اولیه آن آب است و به جرأت می‌توان گفت کمتر کالایی بدون آب تولید شود بنابراین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با توجه به اهمیتی که به ایجاد رونق اقتصادی در استان دارد آبرسانی به شهرک‌های صنعتی را در دستور کار قرار داده است.

امینی افزود: در چند ساله اخیر به رغم تنگناهای مالی و محدودیت‌هایی که از لحاظ منابع آبی آبفای استان اصفهان با آن مواجه بود اما با این وجود آبرسانی به بیش از ۹ شهرک صنعتی صورت گرفت همچنین همه تلاش‌ها بر این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن آبرسانی(جهت مصرف شرب) به این شهرک که یکی از قطب‌های صنعتی استان است صورت گیرد که البته این مهم همکاری سایر مهندسین را در این زمینه می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به تلاش‌های نماینده مردم مبارکه به اجرای عملیات آبرسانی به شهرک صنعتی مبارکه و ناحیه صنعتی دهسرخ اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی منجر به فعالیت بیش از گذشته بخش خصوصی در اقتصاد کشور خواهد شد.

وی افزود: سالانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان حدود ۳۰ هزار انشعاب آب به بخش مسکونی واگذار می‌کند که هدف از این امر خدمت رسانی هرچه بهتر به مشترکین است.

ایجاد زیرساخت‌ها از مطالبات همیشگی فعالان صنعتی است

در این مراسم ایرانپور نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر به برکت خدمات نظام جمهوری اسلامی جای جای کشور، استان و شهرستان مبارکه کاملاً در بسیاری از زمینه‌ها فعال و پویا شده است. این درحالیست که شهرستان مبارکه برخوردار از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنعت کشاورزی است.

وی افزود: شهرستان مبارکه یکی از قطب‌های صنعتی استان محسوب می‌شود و ۵۳۰ واحد صنعتی در مبارکه فعال هستند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را یکی از اولویت‌ها دانست و گفت: ایجاد زیرساخت‌ها از مطالبات همیشگی فعالان صنعتی به شمار می‌آید که امروزه خوشبختانه با همکاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مشکل تأمین آب شرب شهرک صنعتی مبارکه و ناحیه صنعتی و دهسرخ برطرف شده است و انتظار می‌رود با تأمین زیرساخت‌ها شهرک‌های صنعتی صنعت گران زمینه‌های اشتغال پایدار را مهیا سازند تا مشکل بی‌کاری که امروزه یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین است رفع شود.

وی بیان داشت: در ۲۴ سال تنها ۸۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهرستان مبارکه اجرا شد در حالیکه ۲۲۰ کیلومتر از اجرای شبکه فاضلاب باقی مانده بود که خوشبختانه در چندسال اخیر با مساعدت و پی گیری مهندس امینی اجرای شبکه فاضلاب مبارکه، کرکوند، زرین شهر، دیزیچه، طالخونچه و مجلسی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: همچنین سال گذشته عملیات اجرای آبرسانی به شهر مجلسی صورت گرفت که پیش بینی می‌شود در سال ۹۳ به بهره برداری برسد. این درحالیست که اجرای شبکه فاضلاب در شهرستان مبارکه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی که شرکت فولادمبارکه است صورت گرفت. در غیر اینصورت تنها با اتکاء به منابع دولتی بیش از ۵۰ سال اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب طول می‌کشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز