خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار اصفهان:

۷۰۰ جلد کتاب الکترونیکی در استان اصفهان رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۱۶

نخستین کتابخانه ی الکترونیکی استان اصفهان با عنوان " بوستان یار مهربان " با ۷۰۰ جلد کتاب الکترونیکی رونمایی شد.

نخستین کتابخانهٔ الکترونیکی استان اصفهان با عنوان «بوستان یار مهربان» با ۷۰۰ جلد کتاب الکترونیکی رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان استاندار اصفهان، درآئین رو نمایی ازنخستین کتابخانهٔ الکترونیکی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصلیترین راه در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش زمان مطالعه در ایران انجام مطالعات پژوهشی و آسیب‌شناسی در این خصوص است گفت: بر اساس آمار اعلامی از سوی اداره کل کتابخانه‌ها، استان اصفهان بیشترین تعداد کتابخانه‌ها را در سطح کشور دارداما متاسفانه زمان مطالعه دراین استان بسیارکم است.
رسول زرگرپور، عدم میل به مطالعه را ناشی از عوامل مختلفی از جمله مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دانست وگفت: مجموعهٔ این مسایل باعثکاهش زمان مطالعه در کشور شده است.
وی با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عدم واریز سهم کتابخانه‌ها از بودجه شهرداری‌ها، اظهار داشت: باید کمیته‌ای دراین خصوص تشکیل گردد و بودجهٔ نیم درصدی شهرداری‌ها که قرار است به کتابخانه‌ها اختصاص یابد را بررسی نماید.
وی به مقولهٔ اهدای کتاب اشاره کرد و افزود: فرهنگ اهدای کتاب باید در جامعه پیاده شود و مردم ما در راستای اهدای کتاب و وقف کتاب که سنت حسنه‌ای می‌باشد، گام بردارند.
وی با بیان اینکه باید سیستمی در خصوص اهدای کتاب‌های مازاد طراحی و ساماندهی شود، افزود: در خصوص کتابخانه‌های دانشگاه‌ها نیز باید سیستمی ارائه شود که این کتابخانه‌ها فقط مختص دانشجویان نباشد و همهٔ مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات کتابخانه‌های غیر فعال باید مرتفع گردد، اظهار داشت: باید از تجربیات دیگر کشور‌ها در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنیم و با استفاده از شیوه‌های نوین در ارائه کتاب جامعه را به کتابخوانی تشویق نماییم. در این زمینه کتابخانهٔ مجازی نیز می‌تواند راه گشا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز