خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان تاکید کرد:

تحقیقات در زمینه مسائل تکنولوژیکی عامل قطع وابستگی در صنعت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۸۶

تحقیقات در زمینه مسائل تکنولوژیکی و اجرای پروژه‌های کاربردی می تواند باعثرفع مشکلات صنعت، قطع وابستگی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری شود.

ایلنا: مدیرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان در نشست با رییس و معاونین دانشگاه آزاد اصفهان واحد خوراسگان با اشاره به مقوله تحقیق و پژوهش و لزوم ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به سیاست‌های موجود انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در شرکت‌های دولتی از لزوم خاصی برخوردار بوده و به همین منظور بودجه تحقیقات نیز تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، سبحانی افزود: اگرچه در شرکت‌های خصوصی این لزوم وجود ندارد اما شرکت‌های خصوصی نیز برای رفع مشکلات و باقی ماندن در حوزه رقابت بازار لازم است به تحقیقات بیش از پیش بپردازند. نکته مهم و قابل توجه این است که عملیاتی و کاربردی بودن پروژه‌های تحقیقاتی به خصوص پروژه‌هایی که در جهت ارتقاء کیفیت، کاهش هزینه‌ها، توسعه بازار و یا توسعه منابع انسانی باشد از اهمیت بیشتری برای بنگاه‌های اقتصادی برخوردار است.
سبحانی مقوله دوطرفه ارتباط صنعت با دانشگاه را با رسالت اصلی و وسیع دانشگاه‌ها که‌‌ همان تربیت نیروی انسانی زبده است عجین دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌ها در کنار مراکز صنعتی صرفاً نباید به انجام چند پروژه تحقیقاتی بسنده کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اطلاع رسانی علمی و صحیح و آگاه سازی مردم از مشکلات احتمالی در بخش صنعت را یکی دیگر از وظایف قشر دانشگاهی بیان کرد و افزود: بسیاری از موارد مشاهده شده که مسائل جانبی بخش صنعت در مواجهه با مسئولین و مردم باعثبرداشت‌های نادرست از اصل موضوع شده است که در این خصوص نیز وظیفه دانشگاه است که با آگاه سازی و انجام فعالیت‌های علمی دغدغه‌های بوجود آمده را مرتفع کنند.

سبحانی تحقیقات بومی‌سازی و ساخت قطعات را نیاز صنایع دانست و افزود: تحقیقات در زمینه مسائل تکنولوژیکی می‌تواند در قطع وابستگی، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره وری و افزایش کیفیت موثر باشد و به همین منظور باید صنایع در قالب پروژه‌های تحقیقاتی با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنند.

وی ادامه داد: برای به روز بودن یا باید با خرید تکنولوژی به روز شویم یا از طریق انجام پروژه‌های تحقیقاتی به ابتکار تکنولوژی، پیاده سازی، بهینه سازی و بهره برداری از آن در زمینه تولید که روشی منطقی‌تر نیز هست دست پیدا کنیم و این مهم با همکاری صنعت و دانشگاه به وقوع می‌پیوندد.
مدیرعامل فولادمبارکه در پایان انجام فعالیتهای پژوهشی جهت رفع مشکلات درون بدنه‌های اجرایی صنایع و نتیجه قابل اجرا و شدنی را انتظار ابتدایی صنایع ذکر کرد و اظهار داشت: اجرای طرح‌های تحقیقاتی با همکاری گروه‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها با سه اولویت در فولادمبارکه و در دانشگاه‌ها تمرکز داده می‌شود. نخست دانشگاه مورد نظر باید توانایی اجرای پروژه‌های مورد نظر را داشته باشد. دوم اینکه انجام پروژه، قابلیت رقابتی داشته باشد و سوم اینکه مرکز دانشگاهی از لحاظ جغرافیایی به فولاد مبارکه نزدیک‌تر باشد. با این نگاه پروژه‌های تحقیقاتی هدفمند می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان نیز با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های موجود در این واحد دانشگاهی گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان باتوجه به کادر علمی برجسته و مجرب خود توانسته در مقاطع مختلف حائز رتبه‌های علمی فراوانی در زمینه‌های متعدد شود. ایده‌های نو و کاربردی موجود در بین دانشجویان و کادر علمی این دانشگاه موجب شده است تا با همکاری صنایع مختلف، رشد همه جانبه صنایع را شاهد باشیم چراکه تضمین پیشرفت صنایع نیز بر همین اصل استوار است.
فروغی با معرفی توانمندی‌های دانشگاه در دو بخش آموزش و پژوهش افزود: طرح‌های پژوهشی انجام شده در این دانشگاه قابل قیاس با دیگر مراکز علمی پژوهشی نیست و حضور تیم علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان در شرکت فولادمبارکه اصفهان که بزرگ‌ترین تولید کننده فولاد در خاور میانه به حساب می‌آید به دلیل توجه و عنایت ویژه مدیریت و کارکنان این مجموعه صنعتی به مقوله تحقیق و پژوهش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز