خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره گمرک اصفهان خبر داد:

صادرات بیش از یک میلیون و ۵۱۶ هزار تن کالا از گمرک اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۶۹

در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۵۱۶ هزار تن کالا به ارزش ۹۰۳ میلیون و ۱۰۵ هزار دلار از گمرک اصفهان به خارج از کشور صادر شد.

ایلنا: مدیر کل گمرک اصفهان گفت: صادرات یک میلیون و ۵۱۶ هزار تن کالا در ده ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۸ درصد افزایش و از حیثارزش ۳۷ درصد کاهش داشته است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ اسدالله احمدی ونهری اظهار داشت: بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۸% از وزن و ۸۵% از ارزش، بیشترین سهم را طی این مدت داشته است.
مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: ۲۶ هزار و ۶۱۳ تن محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش بالغ بر ۵۲ میلیون و ۸۳۷ هزار دلار در ده ماهه امسال از گمرکات استان اصفهان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیثوزن ۱۳ درصد و از نظر ارزش ۱۹ درصد رشد داشته است.
احمدی ونهری گفت: صادرات اداره کل گمرک استان اصفهان درده ماهه سال ۱۳۹۲ شامل ۷۰۵ نوع کالا به ۶۹ کشور جهان بوده و عراق با وارد کردن ۳۵۶ میلیون و ۴۰۶ هزار دلار کالا از طریق گمرک استان جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و در مکان دوم افغانستان با وارد کردن ۲۸۳ میلیون و ۹۷۲ هزار دلار و پاکستان با ۷۱ میلیون و ۴۹ هزار دلار در جایگاه سوم قرار دارد.
وی در خصوص مهم‌ترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان بیان داشت: آهن آلات و فولاد با ۲۳۷ میلیون و ۸۱۶ هزار دلار، فراوردهای نفتی با ۱۶۹ میلیون و ۸۸ هزار دلار و فرش ماشینی و دستباف با ۱۳۶ میلیون و ۸۸۷ هزار دلار عمده‌ترین اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان بوده است.
احمدی ونهری در خصوص درآمد عمومی گمرک اصفهان بیان داشت: در ده ماهه سال ۹۲ گمرکات استان اصفهان افزون بر ۶۸۷ میلیارد و ۳۸۹ میلیون ریال در آمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۶ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل گمرک اصفهان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: در ده ماهه سال جاری ۱۰۳۴ فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۱۵۷ میلیارد و ۴۳۱ میلیون ریال در واحد قضایی گمرک اصفهان تشکیل شده است که از حیثتعداد ۱۵% افزایش و از نظر ارزش ۲۴% کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز