خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد:

جایگزینی تراموا به جای خطوط بی. آر. تی، راهی برای کاهش آلودگی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۴۲

جایگزین کردن تراموا به جای خطوط در دست احداثو آینده بی. آر. تی علاوه بر کاهش آلودگی، رضایت بیشتر مردم را نیز به دنبال دارد.

ایلنا: نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه رتبه کشور در عملکرد زیست محیطی و پیشگیری از آلودگی هوا، ۶۰ پله نزول داشته است گفت: هوای اصفهان در اکثر روزهای هفته گذشته در وضعیت قرمز قرار داشت و متوسط شاخص AQI آن بالای ۱۵۰ واحد بوده است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ نورالله صلواتی تصریح کرد: حجم آلاینده‌ها چشمگیر، خطرناک و قابل تامل است، بنابراین باید چاره ایی اندیشید، راهکاری یافت و نقشه‌ای راهی برای آینده ترسیم کرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه ذرات معلق دارای عملکرد‌های مضر زیادی هستند اما مهم‌ترین آنان کاهش دید گسترده و اثرات فیزیولوژیکی که سلامتی انسان را تحت الشعاع قرار می‌دهد، است، اظهار اشت: این ذرات ممکن است دارای خواص فیزیکی یا شیمیایی سمی باشند، ممکن است در یک یا چند مکانیسم پاکسازی دستگاه تنفسی دخالت کنند و یا ممکن است به عنوان حامل یا جاذب مواد سمی باشند.
صلواتی خاطرنشان کرد: همچنین راندمان نیروگاههای تولیدی برق کشور در بهترین حالت ۴۲ درصد بوده به طوری که این عدد در دنیا به ۷۵ درصد می‌رسد.
وی با اشاره به اقداماتی که می‌توان اصفهان را به شهر سبز تبدیل کند، اظهار داشت: در ابتدا باید نوسازی جدی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی و جلوگیری از تردد اتوبوسهای دودزا در سطح شهر مورد توجه ویژه قرار گیرد.
صلواتی بر طرح استفاده از تاکسی‌های هیبریدی تاکید و اضافه کرد: به تازگی خودرو هیبریدی جدید توسط خودروسازان کشور در حال تست است که امیدواریم بتوانیم در ناوگان تاکسیرانی شهری به کار بگیریم.
وی تاکید کرد: تعویض تاکسی‌های فرسوده و کمک برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی لازم و ضروری است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: مدیریت شهری در احداثخطوط تراموا در سال ۹۳ جدی‌تر وارد عمل شود و احداثاین خطوط را در مرکز شهر در اولویت قرار دهد.
صلواتی پیشنهاد داد: تراموا جایگزین خطوط در دست احداثو آینده بی. آر. تی شود که علاوه بر اثرات فراوان زیست محیطی، استقبال مضاعف شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

صلواتی در پایان افزود: حق طبیعی هر شهروندی است که برای زیستن از محیط‌زیست و آب و هوای سالم استفاده کند و قاعدتا می‌توانند در صورت بروز هرگونه نقص حقوق شهوندی به مراجع ذی‌صلاح شکایت ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز