خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد:

شناسایی ۹۶۱ واحد صنعتی آلاینده دراستان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۱۴

امسال ۹۶۱ واحد صنعتی در استان اصفهان به عنوان صنعت آلاینده شناخته شده‌اند / صنایع با استفاده از راهکار‌های قانونی در راستای رفع مشکلات زیست محیطی خود تلاش کنند.

ایلنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، با اشاره به اینکه نیروگاه‌های اصفهان، حدود ۱۹ درصد از آلودگی‌های اصفهان را تشکیل می‌دهند، چرا که سوخت مصرفی نیروگاه‌ها مناسب نیست تاکید کرد: توسعه بر روی مسایل زیست محیطی نیز اثر می‌گذارد و ما در این اداره به دنبال ایجاد یک تعادل زیست محیطی دراستان هستیم.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " کیومرثکلانتری "، در همایش هوای پاک که دراتاق بازرگانی اصفهان با حضورجمعی از فعالان محیط زیست در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، توسعه شهر‌نشینی را یکی ازدلایل افزایش آلاینده‌های جوی دانست و گفت: در حال حاضر دو‌سوم جمعیت کشور شهر‌نشین و یک‌سوم آن نیز روستا‌نشین بوده و ۸۶ درصد از جمعیت اصفهان نیز شهر‌نشین هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف سوخت‌های استاندارد نیز از دلایل افزایش آلاینده‌های جوی در اصفهان است، اظهار کرد: براساس سند چشم‌انداز توسعه در سال ۱۴۰۴ باید از جامعه‌ای بهره‌مند از محیط زیست مطلوب برخوردار شویم.

" کلانتری " با بیان اینکه توسعه استان اصفهان در سه دهه اخیر مناسب و مطلوب نبوده است، ادامه داد: توسعه استان به صورت متوازن و موزون صورت نگرفته است و توسعه باید پایدار، متوازن، موزون و متعادل باشد.

وی آلاینده‌های طبیعی را یکی از مهم‌ترین مشکلات استان دانست و تصریح کرد: وارونگی دما، اینورژن، ریزگرد‌ها و باران‌های اسیدی سبب تشدید آلاینده‌های جوی می‌شود و آلاینده‌های جوی یک هشدار خطرناک برای محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه خشکسالی تالاب‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد آلاینده‌های طبیعی است، اضافه کرد: اصفهان از کانون‌های آلودگی خارجی و داخلی برخوردار است.

وی آلودگی‌های انسان‌ساز را ناشی از تردد وسایل نقلیه، فعالیت کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی و کارخانه‌های تجاری دانست و تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۷۴ درصد از آلودگی‌های اصفهان ناشی از تردد وسایل نقلیه در سطح شهر است.

" کلانتری " با بیان اینکه فعالیت نیروگاه‌ها نیز سبب تشدید آلاینده‌های جوی می‌شود، افزود: نیروگاه‌ها حدود ۱۹ درصد از آلودگی‌های اصفهان را تشکیل می‌دهند، چرا که سوخت مصرفی نیروگاه‌ها مناسب نیست.

وی با تاکید بر اینکه استاندارد نبودن حامل‌های انرژی از دلایل اصلی آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر‌ها است، گفت: سوخت مصرفی در سطح شهر‌ها باید استاندارد شود و نیروگاه‌ها نیز باید برای فعالیت‌های خود از سوخت گاز استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور تلقی می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در اصفهان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دو‌سوم واحد‌های صنعتی اصفهان در شش درصد مساحت استان واقع شده‌اند، گفت: امسال ۹۶۱ واحد صنعتی استان به عنوان صنعت آلاینده شناخته شده‌اند و صنایع باید با استفاده از راهکار‌های قانونی در راستای رفع مشکلات زیست محیطی خود تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز