خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان:

استفاده از دوچرخه در سفرهای روزانه راهی برای حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۴۹

سهم استفاده از دوچرخه در سفرهای روزانه شهروندان اصفهانی دو درصد است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این رقم باید به ۱۲ درصد برسد.

ایلنا: سهم استفاده از دوچرخه در سفرهای روزانه شهروندان اصفهانی دو درصد است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این رقم باید به ۱۲ درصد برسد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سهم استفاده از دوچرخه در سفرهای روزانه شهروندان اصفهانی تنها ۲ درصد است گفت: مدیریت شهری تلاش می‌کند در جهت حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک شبکه دوچرخه سواری را گسترش دهد و شرایطی را فراهم کند تا شهروندان به صورت گسترده از دوچرخه استفاده کنند.
ابوالفضل قربانی با اشاره به اینکه ۲۵ ایستگاه دوچرخه در سطح شهر اصفهان وجود دارد اذعان داشت: در طرح جامع حمل نقل پیش بینی شده است تا دو سال آینده تعداد ایستگاه‌های دوچرخه به ۶۰ ایستگاه افزایش یابد.
قربانی بیان داشت: همه دستگاه‌های مربوطه از جمله محیط زیست، حوزه سلامت، شهرداری و پلیس راهور باید برای تقویت فرهنگ استفاده از دوچرخه تلاش کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از ایستگاه‌های دوچرخه مکانیزه شده است ازینرو شهرداری باید برای مکانیزه شدن تمامی ایستگاه‌های دوچرخه برنامه ریزی بهتری فراهم کند.
رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: استفاده از دوچرخه به بهبود محیط زیست کمک زیادی می‌کند لذا اداره کل محیط زیست باید در ارتباط با استفاده بیشتر شهروندان از دوچرخه فرهنگسازی کند.
وی عنوان کرد: با توجه به ترافیک سنگین و ازدحام تردد در شهر اصفهان گسترش فرهنگ دوچرخه سواری یک ضرورت است لذا در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و پلیس راهور باید برای تقویت فرهنگ دوچرخه اقدام نمایند.
رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: پیشنهاد می‌شود ادارات برای جابجایی کارکنان خود در مسیرهای کوتاه از دوچرخه استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز