خبرگزاری کار ایران

در دومین نشست مشترک روسای اتاق های بازرگانی منطقه چهار کشور مطرح شد:

گردشگری از بخش های دیگر تاثیر می پذیرد و بر سایر بخشها تاثیر می گذارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۳۱

دومین نشست مشترک روسای اتاق‌های بازرگانی منطقه چهار کشور با حضور روسای اتاق‌های اصفهان، شیراز، یزد، شهرکرد، یاسوج و کاشان و با محوریت توسعه صنعت گردشگری در استان‌های مرکز کشور برگزار شد.

دومین نشست مشترک روسای اتاق‌های بازرگانی منطقه چهار کشور با حضور روسای اتاق‌های اصفهان، شیراز، یزد، شهرکرد، یاسوج و کاشان و با محوریت توسعه صنعت گردشگری در استان‌های مرکز کشور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: متاسفانه در عرصه مدیریت حوزه گردشگری بخش‌های متعدد اعمال نظر می‌کنند که باعثسردرگمی فعالان این بخش می‌شود. وی افزود: اتاق‌ها می‌توانند با برگزاری نشست‌های مشترک به هدف مشترک با سازمان‌های دولتی مربوط به گردشگری برسند.
خسرو کسائیان، با اشاره به امنیت برای گردشگری و سرمایه گذاران پیشنهاد ایجاد سایت اطلاع رسانی گردشگری استان‌های قلب ایران را به جلسه ارایه کرد.
«فریدون فرقانی» ریاست اتاق شیراز در این نشست گفت: وظیفه اتاق‌های بازرگانی در مباحثی که به طور هوشمندانه مطرح می‌شود بسیج کردن قوای خود جهت پیگیری و آگاه سازی فعالان اقتصادی جهت فعالیت در عرصه گردشگری است.
وی اتاق‌ها را مرکز تجمع فعالان اقتصادی هر اتاق برشمرد و گفت: بخش خصوصی با بضاعت خود تمام امکانات را در طبق اخلاص گذاشته تا در شکوفایی اقتصاد کشور نقش موثری داشته باشد.
«مقصود ضیا بای اف» سفیر تاحیکستان در ایران در این جلسه گفت: تسهیل ویزا برای گردشگران خارجی و استفاده از کمپین‌های مشترک تبلیغاتی برای توسعه گردشگری دو شاه کلید توسعه صنعت گردشگری است.
وی از آمادگی ایجاد بستر مناسب برای توسعه همکاری‌های گردشگری بین دو کشور ایران و تاجیکستان خبر داد. برگزاری همایش محل اتصال سازمان‌های میراثفرهنگی با فعالان بخش خصوصی است.
«جبار کیانی‌پور» رییس اتاق یاسوج در این جلسه گفت: دولت تدبیر و امید نگاه صنعت گونه به گردشگری دارد و باید از این فرصت به نحو مقتضی استفاده شود.
وی بر حضور استاندارهای استانهای منطقه چهار کشور، جهت تدوین استراتژی گردشکری در قلب ایران تاکید کرد. وی همچنین خواستار امضای تفاهم نامه در هر جلسه با مسوولین دولتی شد.
«سیدمحمدرضا سیدنبوی» رییس اتاق شهرکرد در این جلسه گفت: نزدیک‌ترین و مهم‌ترین محور مشترک اتاق‌های منطقه چهار موضوع توسعه گردشگری است.
«رضا فرزانه» رییس اتاق کاشان در این جلسه گفت: طرح ریزی ساختاری مناسب جهت رونق گردشگری برای برگزاری سمینار جذب سرمایه گذاری در گردشگری از اهم اهداف برگزاری این جلسات باید باشد.

«ظریف کار» رییس کمیسیون گردشگری اتاق شیراز در این جلسه گفت: توریسم زیارتی و سلامت از اهم موضوعات در کمیسیون گردشگری اتاق فارس مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: اهمیت توریسم تعطیلات آخر هفته در دستور کار کمیسیون‌های گردشگری و سازمان‌ها قرار گیرد. برنامه ریزی برای دو گردشگر خارجی و داخلی باید در این زمینه صورت گیرد. باید گردشگری به عنوان یک صنعت از سوی دولت شناخته شود تا حمایتهای لازم انجام شود.

وی همچنین پیشنهاد تبلیغات مشترک استان‌های قلب ایران برای توسعه گردشگری و ایجاد فرصت‌های تجاری به همت ادارات میراثفرهنگی و کمیسیون‌های گردشگری اتاق را مطرح کرد.

«مسعود گلشیرازی» عضو هیات رییسه و رییس کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان با اشاره به مصوبات قبل و برگزاری همایشی بهمن ماه در اتاق یزد خواستار این شد در این جلسه بحثگردشگری و تشکیل جلسات مشترک کمیسیون گردشگری لحاظ شود و همچنین به نهادینه نمودن فرهنگ گردشگری در اتاق‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه به نمایشگاه گردشگری در اسفند ماه برلین آلمان اشاره کرد و خواستار این شد که اتاق‌های قلب ایران به اتفاق مدیران میراثفرهنگی و گردشگری هر استان در این نمایشگاه حضور بهم رسانند.

«محسن مصلحی» مدیر کل میراثفرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این جلسه تعامل بخش‌های خصوصی و نیمه خصوصی با سازمان میراثفرهنگی به عنوان عاملی منحصر به فرد در توسعه گردشگری تاکید داشت.

وی افزود: مجموعه اتاق‌های بازرگانی بعنوان بازوی مهم و اثرگذارسازمانهای گردشگری استان‌ها برای توسعه سرمایه گذاری شناخته می‌شوند.

وی کمک به توسعه صنعت گردشگری با تعریف جغرافیای مورد حمایت استانهای مرکز کشور را خواستار شد و گفت: مهم‌ترین مساله موضوع بین بخشی این صنعت است.

وی اضافه کرد: اتاق‌های در حوزه اقتصاد نقش اثرگذاری دارند و می‌توانند به توسعه گردشگری کمک کند.

«باقری» مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهکلویه و بویر احمد در این جلسه گفت: بر اساس آمارهای جهانی ورود هر شش نفر گردشگر به کشور یک شغل ایجاد می‌کند و می‌توان از ظرفیت استان‌ها برای توسعه گردشگری باید استفاده شود. وی از برگزاری جشنواره گردشگری در یاسوج در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

«حکمت نیا» معاون اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در این جلسه گفت: تجربه از علم بالا‌تر است.

وی امنیت گردشگری و توجه به انجمن‌های حمایتی این بخش را مهم ارزیابی کردو گفت: در سالهای اخیر حضور اتاقهای بازرگانی و کمیسیون‌های گردشگری به استان رنگ جدیدی داده است و اتاق‌ها و سرمایه گاری بعنوان بازوان اصلی بحثگردشگری است.

«دژبرد» مشاور کمیسیون گردشگری اتاق شیراز در این جلسه گفت: کمیته‌ها و کارگروههای گردشگری متعددی در کشور ایجاد شده است که باید کمیته‌های مشترک را استخلاص کنیم و بر روی میانی مشترک برنامه ریزی نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز