خبرگزاری کار ایران

مشاورعالی شهردار اصفهان در دیدار با عضو مجمع پارلمانی ناتو تاکید کرد:

عزم شهرداری اصفهان برای رونق به گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۵۱

اصفهان دارای ظرفیت های بسیار بالایی است که می تواند انواع گردشگران همچون گردشگران اسلامی، مذهبی، سلامت، فرهنگی، درمان و ادبی را جذب کند.

ایلنا: مشاورعالی شهردار اصفهان دردیدار باعضو مجمع پارلمانی ناتو و نماینده استان هونودوا مجلس سنای رومانی با بیان اینکه اصفهان دارای پیشینه فرهنگ و تمدن غنی است، گفت: سرگذشت تاریخی این کلان شهر در اساطیر و افسانه‌ها یاد شده و حتی به سلیمان و نوح نبی نیز مرتبط همچنین در سفرنامه‌های بیشتر جهانگردان معروف دنیا به شکوه ظاهری و باطنی اصفهان اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد؛ با اشاره به اینکه اصفهان همواره محل زندگی اقلیت‌های مختلف و ادیان الهی بوده است اظهار داشت: وجود صفاخانه‌ها حول محور گفتگوی ادیان الهی در بیش از صد سال گذشته نشانگر ارتباط دوستانه پیروان ادیان مختلف و زندگی مسالمت آمیز آن‌ها با همدیگر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان پیشنیه درخشانی از الگوی همزیستی معنوی ادیان الهی دارد، افزود: هزاران اثر تاریخی، دانشمند، شاعر، فرهیخته و رجال در ابعاد مختلف در اصفهان وجود دارد و این شهر دارای ۶ هزار اثر تاریخی می‌باشد که برخی از این آثار به ثبت یونسکو رسیده است.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان این مطلب که اصفهان با یاش رومانی در سال ۷۸ خواهر خوانده شده است اظهارداشت: با توجه به اینکه ارتباطات هنری، فرهنگی، عمرانی و علمی بین اصفهان و رومانی تاثیرات بسیاری خوبی دارد لذا شهرداری اصفهان از این گونه ارتباطات استقبال می‌کند.

وی از خواهرخواندگی رومانی با برخی از شهرهای استان اصفهان خبرداد و اضافه کرد: شهرداری اصفهان آمادگی دارد با سرمایه گذاران شهرهای خواهرخوانده به خصوص رومانی برای اجرای پروژه‌های شهری به ویژه طرح‌های ریلی از جمله تراموا مشارکت نماید.

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بحثخواهر خواندگی برای اولین بار در کشور در سال ۷۴ در اصفهان رخ داد که این امر نشان دهنده ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اصفهان در حوزه گردشگری می‌باشد تصریح کرد: اصفهان در حال حاضر با ۱۴ شهر قرارداد خواهرخواندگی منعقد کرده و در ۷ سازمان بین المللی نیز عضویت دارد که این‌ها بستر بسیار خوبی برای تفاهم و تعامل می‌باشد.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب گردشگر و توریست دارد ادامه داد: شهرداری اصفهان به طور جدی در حوزه گردشگری وارد شده و این اتفاق بسیار مهم و خوبی است که می‌تواند بسیار موثر باشد.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان تاکید کرد: اصفهان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که می‌تواند انواع گردشگران همچون گردشگران اسلامی، مذهبی، سلامت، فرهنگی، درمان و ادبی را جذب کند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه اصفهان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای جذب توریست است بیان داشت: می‌توان بدون صرف هزینه‌های زیاد زیبایی‌های شهرموزه یعنی اصفهان را به ثروت تبدیل کرده و برداشت‌های اقتصادی بسیار خوبی داشته باشیم.

وی مهم‌ترین رمز موفقیت گردشگری را هماهنگی دانست و یادآور شد: لذا اصل کار ما هماهنگی در برنامه ریزی‌ها، سیاست گذاری‌ها، تصمیم سازی‌ها و عملکرد‌هاست.

گفتنی است؛ رومانی(به رومانیایی România) کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است. رومانی با داشتن مساحت ۲۳۸،۴۰۰ کیلومتر مربع نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت است و همچنین جمعیت این کشور به بیش از بیست و دو میلیون نفر می‌رسد به طوریکه پرجمعیت‌ترین کشور بالکان به شمار می‌آید.

زبان رسمی این کشور، رومانیایی و دارای ریشه لاتین می‌باشد. ۸۵ درصد مردم این کشور مسیحی ارتدکس بوده و مسلمانان در رومانی تقریبا هفتاد هزار نفر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز