خبرگزاری کار ایران

توسط حاج مجتبی نخئی؛

۸ وقف جدید در گلپایگان به ارزش ۱۲ میلیارد به ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۲۴

هشت وقف جدید در شهر گوگرد گلپایگان با نیت خیرات و مورات، روضه خوانی، تعلیم قرآن کریم، تعمیر و مرمت مسجد و مدرسه علمیه آیت الله وحید شهر گوگرد و تامین هزینه های اطعام توسط حاج مجتبی نخئی وقف شد.

ایلنا: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان اظهار داشت: هشت وقف جدید در ایام هفته وقف در مرکز شهر گوگرد به ارزشی بیش از ۱۲ میلیارد ریال به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت لاسلام محسن ضیایی تصریح کرد: هفت مورد از این موقوفات از نوع منفعتی و یک مورد آن وقف انتفاع است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان به موقوفات جدیدالوقف اشاره کرد و گفت: اعیان و سرقفلی ۶ باب واحد تجاری، یک باب منزل مسکونی و اعیان یک مهد قرآن کریم این موقوفات را تشکیل می‌دهد.

وی به مساحت هر کدام از واحد‌های تجاری اشاره کرد و گفت: این واحدهای تجاری وقف شده در مساحتهای ۵/۱۱۴،۳۴/۱۲۲،۳۴/۳۰،۶۱/۲۶،۱۵/۱۵ و ۷۳/۳۹ متر مربع قرار دارد که در مجموع مساحت کل واحدهای تجاری بالغ بر ۳۴۸ متر مربع است.

ضیایی افزود: منزل مسکونی وقف شده بالغ بر ۷۰/۹۷ متر مربع و مهد قرآن در مساحت ۳۲/۳۵۹ سانتی‌متر واقع شده است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش عرصه و سرقفلی این موقوفات بیش از ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان به نیات واقف خیراندیش حاج مجتبی نخئی اشاره و بیان کرد: خیرات و مورات، روضه خوانی، تعلیم قرآن کریم، تعمیر و مرمت مسجد و مدرسه علمیه آیت الله وحید شهر گوگرد و تامین هزینه‌های اطعام از جمله نیات این واقف خیراندیش بود.

وی با بیان اینکه عرصه این موقوفه جزء موقوفات حاج هبة الله نخئی با تولیت حجتالاسلام شیخ سعید نخئی بوده است، ادامه داد: عرصه موقوفه قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و حاج مجتبی نخئی اعیان و سرقفلی این موقوفات را با تولیت خود وقف و به ثبت رسانده است.

ضیائی افزود: این موقوفه در غالب یک ساختمان تجاری در مرکز شهر گوگرد است که در طبقه همکف واحدهای تجاری، طبقه اول مهد قرآن و در طبقه دوم منزل مسکونی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز