خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران خبرداد:

پیگیری نظام نامه جامع فرش ایران در مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۳۵

تدوین نظامنامه جامع فرش ایران در مرکز ملی فرش و مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و این نظام نامه می تواند مواردی چون بازاریابی علمی، ضمانت، خدمات پس از فروش و مطالعه بازار را مشخص کند.

ایلنا: نظام نامه جامع فرش ایران در مرکز ملی فرش و مجلس شورای ااسلامی در حال پیگیری است.

به گزارش " ایلنا " قائم مقام مرکز ملی فرش ایران درافتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه تخصصی - صادراتی فرش دستباف در اصفهان افزود: باید نسخه جامعی در اختیار داشت تا بدانیم در خصوص فرش اصفهان، خراسان، تبریز، کرمان و هر استان دیگری چگونه باید تصمیم گیری و برنامه ریزی کرد.

" مهدی کاتب "، تأسیس خانه های فرش در استان های مختلف کشور را اقدامی بسیار شایسته برای تجمیع نظرات صاحبان فکر، مسوولان و اهالی صنعت فرش دانست.

وی عنوان کرد: فرش ایران در زمینه کیفیت، بافت و تولید مشکلی ندارد اما تفاوت فرش کشورهای چین، پاکستان، هند و یا ترکیه طرح های آن ها است که مورد قبول خریداران جهانی قرار می گیرد.

" کاتب " با انتقاد از نداشتن ضمانت نامه و خدمات پس از فروش برای فرش های گرانبهای ایرانی و همچنین نبود بازاریابی علمی و مطالعه بازار، گفت: وقتی یک گوشی موبایل خریداری می شود، ضمانت نامه دارد اما فرش ایرانی که گاهی صدها میلیون تومان ارزش دارد، چنین تضمینی برای خریدار خود ایجاد نمی کند. همچنین هرگز دیده نشده یک کتابچه یا سی دی از این فرش در اختیار خریدار خارجی قرار گیرد و فقط به لیبل فرش اکتفا می شود.

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران در خصوص بیمه بافندگان نیز گفت: قرار بود تا پایان امسال ۷۰۰ هزار بافنده در سطح کشور بیمه شوند اما آمارها نشان می دهد این روند به شدت، کُند پیش می رود و باید دید کجای کار مشکل دارد.

" کاتب " تصریح کرد: تولیدکننده نباید چانه زنی خود را برای بافنده انجام دهد بلکه در هنگام فروش و برخورد با مشتری باید چانه زنی کرد و دقت داشت که رقابت به معنای بداخلاقی بازاریابی نیست. بنابراین تنها نباید به تولید فکر کرد بلکه باید به پس از تولید و مشتری یابی نیز اهمیت داد.

وی اظهارداشت: ما حتی نمی دانیم فرش ایرانی در چند کشور و کدام کشورها طرفداران بیشتری دارد و در مطالعات بازار بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز