خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:

مصرف بهینه سرمایه‌های ملی با برنامه‌ریزی در کشت محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۵۰

تنظیم تولید و مصرف محصولات کشاورزی و ارایه برنامه کشت برای کشاورزان در بهینه مصرف شدن سرمایه‌های ملی نقش به‌سزایی دارد.

ایلنا: عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان گفت: ارایه برنامه کشت برای کشاورزان که بر اساس نیاز بازار داخل و امکان صادرات به بازارهای هدف صادراتی است، از از وظایف دولت است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ مهدی بصیری گفت: در کشورهای توسعه یافته کشت بر اساس نیاز مردم و بازارهای هدف صادراتی انجام می‌شود ولی متاسفانه در ایران این برنامه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دولت با برنامه ریزی باید تولید محصولات کشاورزی با مزیت را در اولویت قرار دهد و از صرف سرمایه‌های ملی و انسانی در تولید برخی از محصولات کم بازده جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: واردات برخی از محصولات کشاورزی که هزینه تولید آن در ایران بسیار بالاست باید تقویت شود و به جای آن محصولات مزیت دار در کشور کشت و صادر شود.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان در ادامه این جلسه با بیان این پرسش که در شرایط خشکسالی کشاورزان چه باید انجام دهند؟ گفت: در شرایطی که استان با چالش آب روبروست باید راهکارهای جدید و علمی از سوی محققان و فعالان این بخش مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

حمید رضا مومنی خواستار انجام تحقیق و پژوهش بر کشاورزی استان و فرصت‌های سرمایه گذاری در این بخش شد و گفت: موضوعاتی از قبیل کشت برون مرزی، آب مجازی و کشت گلخانه‌ای باید مورد بررسی قرار گیرد.

رییس انجمن خبرگان کشاورزی استان در این جلسه خواستار فعال شدن تشکل‌های صنفی کشاورزی در موضوع کمبود آب استان شد و گفت: بارگذاری بیش از اندازه باعثخشک شدن رودخانه زاینده رود شده و تشکل‌ها باید در این راستا راهکارهای حقوقی را دنبال کنند.

«اسفندیار امینی» در ادامه با اشاره به مجوزهای متعدد توسعه کشت گلخانه‌ای در استان شد و گفت: بر اساس ظرفیت‌ها باید کشت گلخانه‌ای توسعه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز