خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری کشور در اصفهان مطرح کرد:

استخوان‌بندی کار منابع طبیعی فرهنگ‌سازی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۸

اگرنتوانیم اندیشه مربوط به حقوق منابع طبیعی را زنده کنیم قطعا برای آینده و نسل ها آینده کار اساسی نکرده ایم.

ایلنا: رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و ابخیزداری کشور، درهجدهمین گرد همایی مسوولان روابط عمومی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر کشور که در اصفهان برگزار شد گفت: مهارت و هنر مربوط به روابط عمومی، یک کار علمی و تخصصی و فنی است و حتی از مسایل فنی مربوط به منابع طبیعی نیز پیچیده‌تر است چون از سوی دیگر با انسان سروکار دارد و انسان‌ها نیز هر کدام دریایی از موضوعات مختلف را در بر دارند. بنابر این کار روابط عمومی‌ها بسیار پیچیده و مشکل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، خداکرمی جلالی با اشاره به اینکه استخوان بندی کار منابع طبیعی فرهنگ سازی است اظهار داشت: فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی اهمیت دارد و بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست. حتی اگرحفاظت از منابع طبیعی را شاخص فرض کنیم، آن هم بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نخواهد بود و فرهنگ سازی کار شما(روابط عمومی‌ها) است.

وی دانش، مهارت، مدیریت، اخلاق و مشارکت را پنج محور اساسی برای نیل به اهداف سازمانی منابع طبیعی و رسیدن به جایگاه مناسب منابع طبیعی برشمرد.

جلالی، با اشاره به صحبتهای مقام معظم رهبری درخصوص منابع طبیعی که فرمودند: فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود گفت: همه با ید تلاش کنیم تا این جمله عینیت پیدا کند و اجرایی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه منابع طبیعی وابعاد گسترده آن و اثرات فرهنگ سازی آن بسیاراهمیت دارد افزود: در کشورهای خارجی اهمیت منابع طبیعی آنچنان است؛ که اگریک درخت بدون مجوز قطع شود جریمه آن به اندازه یک دیه انسان در ایران است.

وی اظهار داشت: درحال حاضر زیرساخت‌های فرهنگ سازی برای منابع طبیعی بسیارضعیف است و مسئولان که باید حامی قانون باشند برخی ضد آن عمل می‌کنند، درحال حاضر ۲۴۰ هزارشکایت از در مراجع قانونی مطرح است که ما باید برای دفاع از حقوق مردم به نحو شایسته عمل کنیم.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و ابخیزداری کشوربا اشاره به اینکه رسیدن به جایگاه مناسب وتامین منابع انسانی ازاساسی‌ترین مسئله روابط عمومی است ادامه داد: ابزار‌هایی که روابط عمومی نیاز دارد دانش و آگاهی است دقیقا هدف را بشناسیم و استراتژی مشخص داشته باشیم. باید بسته فرهنگی و سیاست‌های اجرایی را در مسائل فرهنگی تبیین کنیم و بحثدانش را که عالیترین و زیر بنایی‌ترین ابزار است در روابط عمومی‌ها نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهارت و هنر مربوط به روابط عمومی است افزود: مهم‌ترین کار روابط عمومی نظارت درست بر اجرای برنامه‌ها و ارزیابی است که برای رسیدن به این اهداف به کارگیری اخلاق، استفاده از نبوغ دیگران وبستر سازی برای قشر‌های مختلف اهمیت دارد.

جلالی گفت: برای حل مشکلات مردم م ملاک ما قانون است که بر اساس آن حرکت می‌کنیم کمک کند گرچه نارسایی‌های قانونی داریم ولی اگربحثآموزش و اطلاع رسانی منابع طبیعی به مردم درست انجام گیرید می‌توانیم در خدمت توسعه منابع طبیعی باشیم چرا که حقوق منابع طبیعی حقوق مردم است و چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم نتیجه بی‌توجهی به منابع طبیعی است.

وی بیان داشت: ازمشکلات اساسی که در حوزه منابع طبیعی وجود دارد تغییراقلیم است، همچنین آلاینده‌های فیزیکی و شیمیایی که صدملت زیادی به اکولوژی محیط زیست وارد کرده است، همه باید تلاش کنیم که امنیت تربیتی را برقرارکنیم تا سایرامنیت‌ها معنا و مفهوم پیدا کند.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست رقیب ما نیست و حامی ماست واگربه مسائل محیط زیست توجه می‌شد امروز وضعیت ما این نبود، امیدواریم سازمان محیط زیست جایگاه خود رادرکشورپیدا کند؛ این گرفتاری‌هایی که هم اکنون درجهان است به دلیل آن است که مسائل زیست محیطی مورد توجه قرارنگرفته است واگراین مسائل رعایت شود قطعا درحساب‌های اقتصادی وملی کشورمحاسبه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: برای آنکه فرهنگ منابع طبیعی درکشورنهادینه شود باید بروشور‌های اطلاع رسانی برای آگاهی تمامی قشر‌های جامعه تدوین شود به گونه‌ای که برای هر رده و قشری متناسب با ان‌ها بروشور آموزشی داشته باشیم تا آن‌ها با فرهنگ منابع طبیعی آشنا شوند.

وی بیان داشت: برای انجام برنامه‌های آموزشی منابع طبیعی صداو سیما نقش اثر گذاری دارد که با توجه به بازنگری در لایحه جامعه منابع طبیعی امیدواریم آنچه که برای فرهنگ سازی نیاز است درقالب قانون بیاوریم.

جلالی ادامه داد: متاسفانه جایگاه فرهنگ سازی و مشارکتهای مردمی و برخی ابعاد که نیاز داریم در قانون ضعیف است که باید در قانون اورده شود. امیدواریم قانون جامع و اثر بخش را به دولت و مجلس ارائه کنیم که اگر قانون خوب داشته باشیم بررسی‌های خوب نیز خواهیم داشت و قانون می‌تواند نیاز‌های ما را برطرف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز