خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

۹۰ درصد تجهیزات صنعت آب و فاضلاب در کشور تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۳۰

درحال حاضر ۹۰ درصد پمپ ها، کنتورها و لوله ها در کشور ساخته می شود و این در حالی است که ۵۰۰ واحد لوله سازی پولیمری در کشور مشغول به فعالیت هستند.

ایلنا: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ششمین نمایشگاه صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب گفت: درحال حاضر هزار و ۱۱۱ شهر کشور تحت پوشش خدمات شرکت‌های آب و فاضلاب قرار دارند و صد درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی در آینده‌ای نزدیک از خدمات شرکت‌های آب و فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، تشیعی؛ به رشد روز افزون صنعت آب و فاضلاب به بعد از انقلاب شکوه‌مند اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در بعد از انقلاب اسلامی صنعت آب و فاضلاب در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات، دستاوردهای قابل توجهی را کسب نمود به طوریکه در برنامه اول توسعه ظرفیت سازی صنعت گام به گام پشتیبانی شد در برنامه دوم و سوم شرکتهای آب و فاضلاب تشکیل شد و تا پایان برنامه چهارم توسعه به دانش فنی بسیاری از تجهیزات در این صنعت دست خواهیم یافت.

وی گفت: درحال حاضر ۹۰ درصد پمپ‌ها، کنتور‌ها و لوله‌ها در کشور ساخته می‌شود و در حال حاضر ۵۰۰ واحد لوله سازی پولیمری در کشور مشغول به فعالیت هستند.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور به مدیریت تقاضا اشاره کرد و ادامه داد: میانگین بارندگی در کشور ۳/۱(یک سوم) بارندگی در دنیاست و نیز منابع تجدید پذیر در کشور بسیار محدود هستند بنابراین مدیریت تقاضا یکی از مهم‌ترین راهکارهای غلبه بر بحران کم آبی در کشور است.

تشیعی، به کیفیت کالاهای تولید شده در کشور پرداخت و بیان داشت: کالا‌ها و تجهیزاتی که در صنعت آب و فاضلاب تولید می‌شوند باید بسیار مرغوب باشند و با بسته بندی‌های مطلوب در اختیار متقاضیان قرار گیرند تا رضایت خاطر مشتریان جلب شود.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز گفت: در حال حاضر وضعیت منابع آبی استان به لحاظ وقوع خشکسالی‌های پیاپی در چندسال اخیر و افزایش مصرف بهره برداران در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و شرب بحرانی است. براین اساس با چالش‌های جدی روبرو هستیم و این چالش‌ها بعضاً تنگناهای سیاسی، اجتماعی و امنیتی را به همراه داشته است.

محمدعلی طرفه افزود: فعالان و متخصصین دولتی و بخش خصوصی باید راهکارهایی به منظور حل مشکلات بخش آب با همکاری و هماهنگی همدیگر در نظر گیرند.

طرفه با بیان اینکه یکی از راه‌های برون رفت از بحران آب در استان اصفهان انتقال حوضه به حوضه است بیان داشت: به منظور گذر از مرحله تنش آبی در استان اصفهان چاره‌ای جز انتقال آب از حوضه‌ای دیگر به حوضه زاینده رود نیست چراکه منابع آبی در استان اصفهان بسیار محدود هستند و مجموعه وزارت نیرو باید توجه ویژه‌ای برای حل بحران آب در استان اصفهان درنظر گیرند و هم اکنون اصفهان برای تأمین آب شرب با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز