خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق مشترک ایران و انگلیس:

دولت به جای یارانه نقدی، هزینه خانوارهای کم درآمد را کاهش دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۹۹

عمل نکردن به برنامه های اقتصادی باعثبیراهه رفتن اقتصاد کشور شد و تنها راه حل این مساله بازگشتن به برنامه اقتصادی صحیح است.

ایلنا: رییس اتاق مشترک ایران و انگلیس، خواستار اصلاح قانون هدفمند شدن یارانه ها شد و گفت: هدف از ارایه یارانه نقدی جبران کمبود درآمد نسبت به هزینه خانوارها بود که نتیجه خوبی مشاهده نکردیم.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، «علینقی خاموشی " در جمع اعضای کمیسیون تجارت اتاق اصفهان، پیشنهاد جایگزین ارایه خدمات از سوی دولت با هدف پایین نگه داشتن هزینه خانوارهای کم درآمدرا ارایه کرد و گفت: اختصاص کارت سلامت که شامل بیمه درمانی کامل، کارت دانش پژوهی برای تحصیل رایگان فرزندان این خانوارها و تملک شهرداری بر مسکن مهر و اختصاص به خانوارهای کم درآمد با هدف تامین هزینه نگهداری آن می باشد، می تواند نقش مهمی در پایین نگه داشتن هزینه خانوارها داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم طی یکصد روز اول فعالیت گفت: دولت وظیفه خود را به خوبی انجام داد و امروز نوبت مردم است که فعالیت خود را انجام دهند. دولت در تنظیم روابط بین المللی توانست در عرصه جهانی تحول گسترده ای ایجاد کند.

وی با اشاره به شرایط سخت و دشوار هشت سال گذشته و قطع ارتباط با سایر کشورها گفت: در شرایطی که نتوانستیم طی هشت سال گذشته فازهای پارس جنوبی را راه اندازی کنیم کشور قطر شبانه روز گاز منطقه مشترک را استخراج و با پول های آن در منطقه نقش آفرینی کرد.

" خاموشی " بخش انرژی ایران را نیازمند سرمایه گذاری های بزرگ و تجهیزات فنی به روز جهان برشمرد و گفت: استهلاک صنعت ایران سالانه ده درصد است و باید هر سال سرمایه گذاری در درون آن صورت گیرد تا تولید برابر سال گذشته باشد.

وی تنها راه سامان دادن به اقتصاد اعم از تجارت، صادرات و واردات، تولید و سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی بازگشت به برنامه ریزی صحیح اقتصادی عنوان کرد و گفت: دولت برای سال آینده باید مشخص کند که خواستار چه میزان سرمایه گذاری در چه بخش هایی است و به چه میزان اعتبار ارزی نیاز دارد و بر اساس آن نیاز ارزی کشور را مشخص کند.

" خاموشی " بیان داشت: مهمترین وظیفه دولت پس از برنامه ریزی، سهولت در کسب و کار است و در بخش بانکها و ارایه تسهیلات بانکی و گشایش اعتبارات ارزی می تواند در رونق فضای کسب و کار موثر باشد.

وی تصمیم دولت یازدهم را اصلاح وضعیت موجود دانست و گفت: در تیم اقتصادی دولت ناهماهنگی وجود دارد ولی تضادی نیست و نیازمند کمک مشورتی بخش خصوصی است.

وی از حضور هیات های تجاری متعدد اروپایی طی چند هفته اخیر در ایران خبر داد و گفت: اتاقهای بازرگانی بویژه اتاق های مشترک می توانند به همکاریهای اقتصادی سرعت ببخشند و نقش مهمی در برداشتن تحریم ها داشته باشند.

" خاموشی "، از فعالان بخش خصوصی خواست که دولت را در تعیین مسیر صحیح به درستی راهنمایی کنند و افزود: بخش خصوصی می تواند نقش موثری در اصلاح ساختار اقتصادی کشور ایفا کند.

وی وجود تورم چهل درصدی برای اقتصاد ایران را بسیار خطرناک دانست و گفت: قدرت خرید مردم در سال ۹۱ از ابتدا تا پایان به دلیل افزایش سه برابر نرخ ارز به یک سوم رسید و این در حالیست که یارانه ۴۵ هزار تومان هیچ تاثیری در زندگی مردم نگذاشت.

وی با انتقاد از این دیدگاه ها که اگر ارز ارزان شود صنعت متضرر می شود، گفت: اگر قیمت ارز کاهش پیدا کند سطح زندگی مردم افزایش می یابد و رونق اقتصادی ایجاد می شود.

خاموشی تاکید کرد: اقتصاد یک زنجیره است که اگر یک حلقه آن بزرگ شود بقیه زنجیره پاره می شود و دولت با افزایش خوراک پتروشیمی خود باعثافزایش قیمت ها در جامعه می شود و تاثیرات بسیاری بر زندگی مردم می گذارد.

وی از تشکیل اتاق ایران و اروپا در آینده خبر داد و گفت: این اتاق با حضور اتاق های بازرگانی مشترک ایران و کشورهای اروپایی با هدف توسعه روابط اقتصادی تشکیل می شود.

«امیر هوشنگ امیری» دبیرکل اتاق ایران و انگلیس در این جلسه گفت: این اتاق دارای ۸۰۰ عضو است که ۴۰۰ عضو فعال است و وظیفه اتاق تسهیل ارتباط بازرگانان ایرانی با همتایان انگلیسی و همچنین صدور روادید در کمترین زمان است.

همچنین «جعفر ذره بینی» رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در این جلسه به ارایه گزارشی از عملکرد کمیسیون در ایجاد کارگو ترمینال اصفهان، بندرخشک و منطقه ویژه اقتصادی پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز