خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد:

توسعه فرهنگی و اجتماعی از وظایف شورای اسلامی شهر و شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۳۸

توسعه فرهنگی و اجتماعی، روح و انسانیت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ایلنا: رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توسعه فرهنگی و اجتماعی بیشتر روح و انسانیت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: توسعه فرهنگی و اجتماعی را یکی از وظایف تفکیک ناپذیر شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ غلامحسین صادقیان سلامت را یکی از مهم‌ترین مقوله‌های اجتماعی بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری دانست و افزود: امروز در حوزه سلامت چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای برای شورای اسلامی شهر و شهرداری ایجاد شده و جهت رفع آن‌ها تغییر دیدگاه‌ها نسبت به این حوزه ضروری است.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان، توسعه فرهنگی و اجتماعی را یکی از وظایف تفکیک ناپذیر این شورا و شهرداری دانست و گفت: متاسفانه بعضی از مدیران و مسئولان شهرداری بر این باورند که حوزه فعالیت این نهاد بر موضوعات کالبدی و خدماتی شهر متمرکز می‌باشد در حالیکه تمام اقدامات و تلاشهایی که در کلانشهر اصفهان صورت می‌گیرد در جهت ایجاد رفاه برای شهروندانی است که از امکانات این شهر استفاده می‌کنند.

وی متولی اصلی سلامت در کشور را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد موضوع سلامت ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد افزود: برای پرداختن به مقوله سلامت و تامین بهداشت و سلامت جامعه همکاری بخشهای مختلف اعم از مردم، سازمان‌ها، ارگان‌ها، تصمیم گیران و سیاستگذاران ضروریست.

صادقیان، لزوم استفاده از پتانسیل شورای اسلامی شهر و شهرداری در حوزه سلامت به ویژه در حوزه فرهنگ سازی و ارتقاء سواد سلامت جامعه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: برای تحقق این مهم تشکیل مدیریت سلامت در شهرداری اصفهان ضروریست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود صنایع مستقر در اصفهان را یکی از مهم‌ترین عوامل آلوده کننده هوا و محیط زیست در این کلانشهر بیان کرد و از وضع عوارض برای رفع بخشی از این آلودگی‌ها توسط قانونگذار خبر داد و گفت: اخذ عوارض آلایندگی یکی از ابزارهای پیشگیری از ایجاد آلودگیهای زیست محیطی است و باید درآمد حاصل از این عوارض برای بهسازی و سالم سازی محیط زیست و رفع آثار مخرب آلایندگی هزینه شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ۹۶۱ واحد آلاینده شناسایی شده و قطعاً تعداد آن‌ها بیش از این می‌باشد، به آثار مخرب این آلاینده‌ها بر مردم و محیط زیست اشاره کرد و از مدیریت استان خواست با توجه به میزان تاثیرگذاری عوامل آلاینده در کلانشهر اصفهان، سهم این کلانشهر را از عوارض آلایندگی منصفانه محاسبه و پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز