خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد:

زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در اصفهان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۱۸

بسترها، فضاها و زیرساختهای لازم برای توسعه صنعت گردشگری و تبدیل کلانشهر اصفهان به قطب گردشگری فعال و پویا در جهان فراهم است.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به وجود جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، هنری و طبیعی و صنایع دستی ویژه و خاص در این کلانشهر اشاره کرد و گفت: فضا‌ها و بسترهای لازم برای استفاده از این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در جهت ارتقای اصفهان به عنوان یک قطب گردشگری فعال و پویا در جهان فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ نورا… صلواتی صنعت توریسم را صنعتی پربار و نقش آن را به عنوان صنعت سبز و حافظ محیط زیست مهم دانست و تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری در کلانشهر اصفهان و سرمایه گذاری در این بخش اشتغالزایی، افزایش درآمدهای شهری و محلی و رفاه عمومی شهروندان را به همراه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان صنعت گردشگری را یکی از پدیده‌های بزرگ و تاثیرگذار در جوامع بشری و از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی و درآمدزایی شهرهای جهان دانست و گفت: در شرایط فعلی و پس از شکست پروژه ایران هراسی، افق‌های روشنی برای جذب توریست و گردشگر بر روی کشورمان گشوده شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

صلواتی در اولویت قرار گرفتن اجرای طرح‌ها و طرح‌های کارآفرین و اشتغالزا را راهکار اساسی برای تحقق این مهم و کاهش بیکاری دانست و تصریح کرد: تسریع در تکمیل و راه اندازی خط یک قطار شهری و آغاز عملیات اجرایی خط دوم این طرح(شرقی غربی اصفهان) در سال جاری، آغاز عملیات اجرایی حلقه حفاظتی شهر به ویژه در محور شمال و غرب اصفهان، تسریع در تکمیل و بهره برداری از شهر رویا‌ها و سالن همایش‌های بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی برنامه ریزی جدی و قوی در جهت ایجاد و توسعه زمینه‌های گردشگری برای شهر اصفهان را خواستار شد و افزود: با فعال شدن واقعی امور بین الملل شهرداری و توسعه روابط با شهرهای خواهر خوانده اصفهان و دیگر شهرهای اسلامی این امر تحقق خواهد یافت.

وی احداثحلقه حفاظتی شهر را راهکار اساسی برای برون رفت از مشکلات ترافیکی در بزرگراه‌ها و کاهش آلودگیهای زیست محیطی بیان و اظهار امیدواری کرد: عملیات این پروژه با همکاری مدیریت استان در سال آینده آغاز شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی، معماری و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان برنامه ریزی اصولی در جهت طراحی و احداثیادمان و نمادی ماندگار از نظام جمهوری اسلامی ایران در کلانشهر اصفهان را مورد تاکید قرار داد و پیشنهاد کرد: اجرای برج مخابراتی اصفهان با همکاری نهادهای مربوطه از جمله شرکت مخابرات و صدا و سیما ضروری‌ست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز