خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تاکید کرد:

فیلمسازان مفاهیم مغفول مانده احسان را در روح جامعه نهادینه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۲۷

امیدواریم فیلمسازان جوان در قالب جشنواره‌هایی همچون حسنات بتوانند با زبان هنر مفاهیم مغفول مانده احسان را در روح جامعه نهادینه کنند.

ایلنا: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در گردهمایی مدیران عامل قرض الحسنه‌های استان اصفهان که در دبیرستان امام صادق(ع) اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: کانون حسنات استان اصفهان با امید به وعده خداوند در قرآن درباره قرض دادن نیکو به خداوند تشکیل شد و بر مبنای بینش و منش دینی روز بهروز در این مسیر گام‌های موثرتری بر می‌دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسین سیستانی؛ با اشاره به اینکه این کانون با برگزاری جشنواره فیلم کوتاه حسنات جایگاه خوبی برای احسان و نیکوکاری در عرصه هنر بازکرده است، افزود: این جشنواره توانسته جای خود را در میان جشنواره‌های مختلف هنری کشور باز کرده و اکنون در آستانه برگزاری چهارمین دوره از این جشنواره در اسفندماه هستیم که امیدواریم فیلمسازان جوان بتوانند با زبان هنر مفاهیم مغفول مانده احسان را در روح جامعه نهادینه کنند.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به سابقه سنت حسنه قرض الحسنه در ایران بیان داشت: این سنت از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شکل خودجوش در قالب یک سازمان مردم نهاد کار خود را آغاز کرد و امروز به یکی از تشکل‌های مردمی قوی در ساختار اقتصادی و اجتماعی ایران مبدل شده است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به سازمان‌های مردم نهاد در برخی از دولت‌ها تاکید کرد: جای امیدواری می‌رود که با عزم دولت فعلی در زمینه اهمیت دادن به تشکل‌های مردمی وNGO‌ها این سازمان‌ها بار دیگر فعال شوند و بسیاری از مشکلات کشور را به صورت علمی و عملی رفع کنند.

سیستانی؛ با اشاره به اینکه اکنون نرخ تورم در جامعه کنونی باعثفقر در جامعه و مشکلات اجتماعی شده است، ابراز داشت: در چنین شرایطی قرض الحسنه‌ها به عنوان یک بازوی توانمند به یاری و مدد مردم آمده و مشکلات زیادی را در زمینه معیشت مردم رفع کردند.

وی با اشاره به ضرورت‌های نهادینه کردن اهداف قرض الحسنه در جامعه تاکید کرد: اما نحوه بیان این مطلب باید به گونه‌ای باشد که باعثجذب بیشتر افراد شود و بهترین شکل بیان این مسئله می‌تواند زبان هنر به ویژه از طریق رسانه‌های دیجیتال و فیلم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز