خبرگزاری کار ایران

در آئین اختتامیه نمایشگاه آثار هنری دانشجویان منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد:

تمدن ایران اسلامی پاسخگوی خلأهای موجود در حوزه هنر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۰۱

در مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار هنری دانشجویان که به همت دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر و مشارکت منطقه چهار دانشگاه برگزار شد از دانشجویان بر‌تر هنری تقدیر به‌عمل آمد.

ایلنا: در مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار هنری دانشجویان که به همت دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر و مشارکت منطقه چهار دانشگاه برگزار شد از دانشجویان بر‌تر هنری تقدیر به‌عمل آمد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد منطقه چهار گفت: فرهنگ در جامعه امروز از اهمیت خاصی برخوردار است و مقام معظم رهبری تأکید دارند اقتصاد و سیاست باید در ذیل فرهنگ تعریف از حاشیه خارج و در بطن فعالیت‌ها قرار گیرد.
مظاهری؛ با اشاره با تدوین نقشه جامع علمی فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: با تشکیل کارگروه تخصصی و برنامه ریزی راهبردی در سطح واحدهای منطقه و بهره‌مندی از برنامه‌های گسترده فرهنگی و مشارکت فعال ۲۰ واحد دانشگاهی، امروز نقشه جامع فرهنگی در سطح منطقه چهار دانشگاه اجرایی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نمایشگاه آثار هنری دانشجویان با موضوع نماز، حجاب و عفاف را اقدامی ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: کتابهای فراوانی توسط دانشمندان در حوزه هنر منتشر گردیده و تمدن ایران اسلامی پاسخگویی لازم را برای خلاءهای موجود در حوزه هنر دارد و این در حالی است که بحران هنر در غرب فرا رسیده است.
حجت الاسلام دکتر ارزانی سخنران دیگر مراسم با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه و ایجاد نهاد علم و دین و مرکز تعلیم و تربیت بیان داشت: حضرت امام در سخنان خود تأکید داشتند دانشگاه با حوزه پیوند محکم داشته باشد و مقام معظم رهبری نیز جمله زیبایی دارند که «علم و دین با هم هستند و فقط دو شعبه دارند یکی حوزه و دیگری دانشگاه».
استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: افتخار ما این است که دین مبین اسلام ظرفیت دارد کنار علم قرار گیرد و علم کنار آن و با هم تعارضی ندارند.
وی عدم شناخت دقیق حوزه از توانمندی‌های دانشگاه و دانشگاه از حوزه را خلأ امروز جامعه خواند و گفت: هدف حوزه و دانشگاه، تربیت انسان‌ها و رساندن مردم به خدا و تأمین نیازهای واقعی مردم است.
مجلسی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر، نیز مهم‌ترین اولویت دانشگاه را ارتقاء کیفیت با پیوست فرهنگی برشمرد و افزود: چهار دانشکده مجزا با امکانات آموزشی ایده آل، شرایط مناسبی را برای محققان و دانش پژوهان در دانشگاه فراهم نموده که کسب افتخارات ملی و بین المللی دانشگاه مؤید این مطلب است.
حجت الاسلام موسوی دبیر اجرایی نمایشگاه نیز گفت ۱۰۱۹ اثر به دبیرخانه ارسال گردید که ۸۳۹ اثر هنری، ۹۸ اثر مقاله، ۵۱ اثر وبلاگ، ۶ اثر داستان، ۶ اثر کلیپ و ۱۹ اثر شعر می‌باشد و پس از داوری دقیق و حرفه‌ای دانشگاههای نجف آباد، خمینی شهر، لنجان، مبارکه، اردستان، فلاورجان، می‌مه، شهر مجلسی، کاشان و شهرضا مقام‌های بر‌تر را در رشته‌های نقاشی، مینا کاری، ماکت سازی، خطاطی، قلم زنی، طراحی با زغال، عکاسی سیاه و سفید، نقاشی با مداد رنگ، نقاشی روی قلمدان، کاریکاتور، طراحی با مداد و نقاشی گچی به خود اختصاص دادند و در پایان با لوح سپاس از آنان تقدیر بعمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز