خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه‌ی هنری استان اصفهان تاکید کرد:

ارزیابی اذهان عمومی در خصوص احسان و نیکوکاری برای تبدیل ایده به فیلم‌نامه ضروری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۳۸

شناسایی مصادیق احسان و نیکوکاری یکی از نیازهای اصلی جامعه کنونی است، در این زمینه هنر و به ویژه هنرهای تصویری می‌تواند نقش مهمی در ترویج این فرهنگ داشته باشد.

ایلنا: رئیس حوزه هنری استان اصفهان در نشست تخصصی – آموزشی ایده تا فیلم‌نامه که در دانشگاه آزاد واحد خوراسگان برگزار شد با بیان اینکه برای تولید آثار فاخر در زمینه احسان و نیکوکاری ترکیب احساس و تکنیک بسیار مهم است، ادامه داد: در دنیای امروزی تکنیک‌ها بر احساس غلبه یافته‌اند و این امر می‌تواند بسیاری از عواطف و احساسات را در تولیدات هنری کمرنگ کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ سید مهدی سیدین نیا، با بیان اینکه ایجاد زمینه مناسب برای رشد سطح فکری عموم جامعه مصداقی از احسان و نیکوکاری است، ادامه داد: متاسفانه در جامعه کنونی اکثر افراد اعتقاد دارند که احسان و نیکوکاری در قالب کمک‌های اقتصادی تعریف می‌شود ولی در صورتیکه که بر اساس روایات تبسم زدن به روی صورت بردار دینی نیز خود نوعی احسان و نیکوکاری است.

وی با بیان اینکه استفاده از خلاقیت برای تولید آثار هنری در خصوص مضامین انسان دوستانه بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: البته در ایجاد خلاقیت‌های جدید نیز باید توجه داشته باشیم که چه مسیری را باید مورد هدف قرار دهیم.

سیدین نیا، با بیان اینکه هنر عطیهٔ ذاتی است که خداوند به افراد خاص بخشیده است، ادامه داد: در این راستا هنرمندان باید احساس واقعی خود را بشناسند تا در تولید آثار هنری خود دچار انحراف نشوند.

وی با بیان اینکه امروزه تکنیک‌ها بسیار قدرتمند‌تر از احساسات وارد میدان هنر شده‌اند، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که تکنیک‌ها بیشتر به دنبال امیال هستند و چنانچه این قدرت از وهمیات خارج نشوند دچار سقوط خواهد شد و شکست می‌خورد.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه تکنیک‌ها بهترین بیان کنندگان اهداف هنرمند به مخاطب هستند، ادامه داد: البته کسانی که قصد دارند کار هنری خود را با مضامین احسان و نیکوکاری عرضه کنند باید بدانند که چطور باید تکنیک‌ها را با احساس واقعی خود در آمیزند.

وی با بیان اینکه تبدیل ایده به فیلم‌نامه به دنبال شناخت باید انجام شود، افزود: هنرمندان باید بدانند که همه چیز را نباید مطرح کنند و این عادت بدی است که در جامعه و بین رسانه‌ها رواج یافته است.

سیدین نیا با بیان اینکه انتخاب هدف و سنجش تاثیرگذاری آن در جامعه نیز باید در نوشتن فیلم‌نامه و تبدیل ایده به فیلم‌نامه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ارزیابی اذهان عمومی برای تبدیل ایده به فیلم‌نامه در انتخاب موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های هنری و میدان دادن به هنر می‌تواند نگاه عموم جامعه را نسبت به موضوع احسان و نیکوکاری تغییر دهد، ادامه داد: استفاده از فیلم کوتاه می‌تواند نقش مهمی را در تغییر نگاه عموم مردم جامعه نسبت به مضامین انسان دوستانه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز