خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

انجام فعالیت‌های پژوهشی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۱۸

در مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام فعالیت‌های پژوهشی می‌تواند گام بعدی در این زمینه را تضمین کند.

ایلنا: استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت پرداختن به مقوله‌های پژوهشی در مسائل اجتماعی گفت: انجام فعالیت‌های پژوهشی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری است و باید با توجه به نتایج پژوهش‌ها گام‌های بعدی خود را در این زمینه تضمین کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: مدیریت استان به عنوان مجریان و متولیان مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظیفه دارد با جدیت به این موضوع رسیدگی کند.

استاندار اصفهان با اشاره به نظرات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: رهبر انقلاب در صورتی که از شرایط راضی نباشند و یا خطری را در آینده احساس کنند در مسائل وارد می‌شوند که در موضوع قاچاق کالا و ارز هردو این موارد موضوعیت دارد.

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را هم وظیفهٔ شرعی و ولایی و هم وظیفهٔ قانونی عنوان کرد.

زرگر‌پور با اشاره به پدیدهٔ قاچاق و تاثیر مخرب آن گفت: ورود کالاهای قاچاق در امر تولید، تجارت قانونی، سرمایه گذاری و اشتغال خطر بزرگی را ایجاد خواهد کرد و باید با جدیت با آن برخورد شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بخشی از عدم موفقیت در مبارزه با قاچاق ارز و کالا به تصمیمات بعضاً نادرست بر می‌گردد، تصریح کرد: اگر قوانین به صورت دقیق تصویب شوند و تصمیمات مدیران درست باشد، کمتر شاهد ورود کالاهای قاچاق به کشور خواهیم بود.

وی در ادامه اظهار داشت: نهاد‌ها و بخش خصوصی باید با این موضوع برخورد جدی تری داشته باشند و این ارگان‌ها بار اصلی در مبارزه با قاچاق را بر دوش خواهند داشت.

زرگرپور به نقش اساسی اصناف در این موضوع اشاره کرد و گفت: مجمع امور صنفی باید ناظر بر عملکرد واحد‌ها باشند و با برخورد با متخلفین به گونه‌ای عمل نمایند که کالای قاچاق در مغازه‌ها وجود نداشته باشد.

وی با بیان نقش بارز و مهم اتاق بازرگانی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: نقش اینگونه تشکل‌ها در مواردی از دولتی‌ها هم بیشتر است و اتاق بازرگانی تشکل قوی است که باید در این امر ورود پیدا کنند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگسازی در این زمینه از مسائل عملیاتی مهم‌تر است، از شهرداری و سایر دستگاههای ذیربط خواست در این بخش حضور فعال داشته باشد.

زرگرپور پرداختن به مسائل فرهنگی را در مبارزه با قاچاق بسیار تعیین کننده دانست و اذعان د اشت: صدا وسیما و مراکز فرهنگی باید با بستر سازی مناسب زمینهٔ ضد ارزش شدن این گونه کالا‌ها را در جامعه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا علاوه بر اینکه ابعاد اقتصادی و امنیتی دارد، ابعاد اجتماعی را هم شامل می‌شود، گفت: بدون فعالیت‌های پژوهشی نمی‌توان به این موضوع پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به مقوله‌های پژوهشی در مسائل اجتماعی جایگاه ویژه دارد، افزود: باید دستگاه مربوطه برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه مشخص شود و با توجه به نتایج پژوهش گام‌های بعدی خود را تضمین کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز