خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد:

تجهیز اتوبوس های شهری به سامانه AVL

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۸۳

احداثشهرک سلامت یکی از طرح منحصر به فرد اصفهان است که شهرداری با واگذاری زمین و صدور پروانه سهم ۲۵ درصدی در احداثاین طرح دارد.

ایلنا: شهردار اصفهان تاکید کرد: لازم است با برنامه ریزی، یکپارچگی و هماهنگی، تسهیلات فراهم شود تا حمل و نقل پویا داشته باشیم و مردم به راحتی بتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سید مرتضی سقائیان‌نژاد در برنامه زنده رادیویی «شهر و مردم» با بیان این مطلب گفت: ۱۰ پروژه شاخص در سال آینده از سوی مدیریت شهری تکمیل و به مرحله اجرا در می‌آید.
وی یکی از مهم‌ترین طرح‌های سال آینده را تکمیل خط یک مترو دانست و افزود: برای تکمیل خط یک مترو اعتبارات ویژه‌ای از سوی دولت و شهرداری برای این مهم اختصاص می‌یابد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه ادامه احداثمرکز همایش‌های بین المللی از دیگر طرح‌های شاخص سال ۹۳ است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات ترافیکی سطح شهر اصفهان، احداثرینگ حفاظتی شهر یکی از ضروریات است که از طرح‌های شاخص سال آینده است.

شهردار اصفهان با اشاره به تجهیز اتوبوس‌های شهری به سامانه AVL افزود: قرار بود کمتر از یک سال سامانه AVL راه اندازی شود اما پیمانکار این طرح تغییر یافت و اکنون با تغییراتی در دست اجراست.
سقائیان‌نژاد تاکید کرد: مدیریت کنترل و راهیابی ناوگان با استفاده از نمایش لحظه به لحظه اطلاعات خودرو‌ها، اطلاع رسانی به مسافران، سامانه نمایشگر و ایجاد بانک اطلاعاتی ناوگان، خطوط رانندگان و سامانه کنترل و ردیابی و ایجاد کارت شناسایی از راه دور راننده از مزایای طرح سامانه AVL است.
وی در خصوص جایگاه‌های سوخت سی. ان. جی برای اتوبوس‌ها گفت: احداثجایگاه‌های سوخت به صورت مشترک مابین شهرداری و شرکت فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود که شهرداری زمین را مشخص می‌کند و تجهیز آن بر عهده شرکت فرآورده‌هاست.
شهردار اصفهان افزود: در بحثتجهیزات جایگاه‌ها شرکت فرآورده‌های نفتی با تحریم مواجه بود که امیدواریم این موضوع سریع‌تر حل شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه ۴۵۰ دستگاه اتوبوس گازسوز داریم که تنها ۱۵۰ دستگاه آن می‌توانند در روز سوخت گیری نمایند، تاکید کرد: برنامه ریزی، یکپارچگی در مدیریت، تسهیلات فراهم شود تا حمل و نقل پویا داشته باشیم و مردم به راحتی بتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: احیای بافت فرسوده و رفع گلوگاه‌ها، احداثخیابان‌های باقی مانده در طرح جامع و تفصیلی از دیگر طرح‌های شاخص سال آینده است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح‌ها نیاز به آزادسازی دارد، ادامه داد: تکمیل آزادسازی ایستگاه‌های قطار شهری اولویت برنامه‌های آزادسازی در سال جاری است.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه آزادسازی ایستگاه‌های مترو از جمله ایستگاه‌های شریعتی، میدان آزادی، میدان امام حسین(ع) و انقلاب در اولویت برنامه‌های آزادسازی شهرداری است، اضافه کرد: در بودجه امسال حدود ۳۰ میلیارد تومان برای آزادسازی ایستگاه‌های مترو برآورد شده است.
وی با اشاره به اینکه تکمیل آزادسازی پروژه میدان امام علی(ع) از دیگر طرح‌های در دست اجرای شهرداری است، گفت: آزادسازی خیابان‌های صاحب روضات و ادامه اردیبهشت، بازارچه، شاهد، ادامه بابک و تعرض خیابان‌های مشتاق دوم و سوم در دست انجام است.
شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود به طرح مرحله دوم تله کابین اشاره کرد و افزود: مرحله دوم تله کابین به طول ۸۵۰ مترحدفاصل گردنه باد و قلعه شاه دژ در دست اجراست و عملیات اجرایی آن تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
سقائیان‌نژاد تصریح کرد: تجهیزات مرحله دوم تله کابین از یکی از شرکت‌های طراز اول دنیا در ساخت بالابر‌ها در کشور اتریش و آلمان خریداری شده است.
وی یکی از دلایل تاخیر در راه اندازی این طرح را تحریم و مشکلات واردات تجهیزات عنوان کرد و ادامه داد: این تجهیزات یکماه پیش این تجهیزات وارد کشور شد و ظرف چند روز آینده تجهیزات از گمرک ترخیص می‌شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه عملیات نصب تجهیزات مرحله دوم تله کابین اواسط دیماه به پایان خواهد رسید، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از مرحله دوم تله کابین صفه همه شهروندان حتی افراد سالمند، معلولان و جانبازان نیز می‌توانند از بام اصفهان، شهر گنبدهای فیروزه‌ای را مشاهده کنند.

سقائیان‌نژاد در ادامه با اشاره به احداثاولین شهرک سلامت گفت: احداثشهرک سلامت یکی از طرح منحصر به فرد اصفهان است که شهرداری با واگذاری زمین و صدور پروانه سهم ۲۵ درصدی در احداثاین پروژه دارد.
وی با بیان اینکه شرکت پرستیژلند به عنوان سرمایه گذارشهرک سلامت و سیتی سن‌تر از لحاظ کیفیت از طراحی تا اجرا از متخصصان خبره استفاده کرده است، افزود: اولین شهرک سلامت در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع با هدف تمرکز زدایی مطب‏‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی، کاهش مشکلات ترافیکی و دسترسی آسان مردم به مراکز درمانی و بهداشتی، بارز‌ترین نمونه مشارکت شهرداری با بخش خصوصی است.
شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه احداثشهرک سلامت از آرمان‌های شهرداری اصفهان است، تصریح کرد: با احداثاولین شهرک سلامت با توجه به طرح و ایده منحصر به فرد افتخاری برای شهروندان است همچنین برای جذب توریسم درمانی موفق‌ترین طرح خواهد بود.
سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه احداث۴ شهرک سلامت در اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در در یک شهرک سلامت مجموعه‌ای از ساختمان‌های پزشکی و رفاهی پیش بینی شده، احداثهر کدام از ۴ شهرک یک دهه به طول می‌انجامد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های شهرهای پایدار و توسعه یافته، مواد بازیافتی است، گفت: مواد بازیافتی در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در ۸ ماهه سال جاری ۳۵ هزار تن مواد بازیافتی از سطح شهر اصفهان جمع آوری شده است، افزود: در حال حاضر ۴۳ غرفه ثابت و ۱۴ ایستگاه ثابت بازیافت در مناطق ۱۴ گانه شهر اصفهان فعال هستند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تن مواد بازیافتی جمع آوری می‌شود، تصریح کرد: تنها نیمی از مواد بازیافتی اصفهان از زباله‌ها جمع آوری می‌شود و مابقی هنوز در پسماند وجود دارد.
سقائیان‌نژاد با اشاره به بازدید معاون وزیر کشور از مدیریت پسماند اظهار داشت: سایت زباله شهر اصفهان در کشور نمونه است از این روطی بازدید معاون وزیر کشور از سایت مدیریت پسماند قرار بر این شد که تجربیات اصفهان در این حوزه به سایر شهرهای کشور آموزش داده شود.
شهردار اصفهان در خصوص نمایشگاه بین المللی شهر اصفهان گفت: شهرداری زمینی به وسعت ۷۰ هکتار برای احداثنمایشگاه‌ها اختصاص داده شده است.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه جلسه‌ای با استاندار اصفهان در این خصوص داشتیم، افزود: مکان کنونی نمایشگاه در کنار پل‌های تاریخی درشان اصفهان نیست این مکان باید هرچه سریع‌تر تعطیل شود.
وی ظهار داشت: مسئولان شرکت نمایشگاه باید به میدان آیند و مباحثرا دنبال کنند تا هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی نمایشگاه آغاز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز