خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد:

استفاده از شیشه‌های ضدگلوله برای طلافروشی‌ها الزامی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۲۲

باعرضه کنندگان اجناسی که به نحو زننده در انظار عمومی قرار گیرد که عفت عمومی و امنیت اخلاقی جامعه را خدشه دار کند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

ایلنا: رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اجناس غیرمجاز در واحدهای صنفی به چند بخش تقسیم می‌شوند، گفت: یک دسته، اجناس خلاف قانون و مقررات است که به عنوان آلت جرم محسوب شده و به طور قطع، جمع آوری و برخورد قانونی با عرضه آن صورت می‌گیرد؛ دسته دیگر اجناس قاچاقی است که در اتحادیه‌های صنفی نسبت به جمع‌آوری آن‌ها توسط نماینده هر صنف اقدام می‌شود اما به دلیل پراکندگی، جمع آوری همه آن‌ها امکان پذیر نبوده و زمان‌بر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سرهنگ عاصمی؛ با بیان اینکه ممکن است اجناسی غیر قانونی و قاچاق نباشد اما به نحوی زننده در انظار عمومی قرار گیرد که عفت عمومی و امنیت اخلاقی جامعه را خدشه دار کند لذا با این عرضه کنندگان نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰ هزار مورد بازدید از واحدهای صنفی صورت گرفته است که بیشتر این بازدید‌ها، با تذکر همراه بوده است؛ برخی فاقد پروانه کسب بودند که نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام شد و تعدادی اجناس ممنوعه نیز کشف و حتی برخی افراد در این خصوص دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در بازدیدهای مذکور، ۶۵۱ طرح را در رابطه با صنوف مختلف اجرا کردیم که مواردی کشف و به مراجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: ابطال پروانه‌های کسب به دلیل ارتکاب جرایم و تخلفاتی که ادامه فعالیت آن‌ها به صلاح نبوده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در خصوص عرضه صنایع دستی خارجی به دلیل حمایت از صنایع دستی داخلی، اعلام آمادگی کرده‌ایم که اگر از سوی اصناف و میراثفرهنگی اعلام شود اجناسی به صنایع دستی داخلی ضربه می‌زند، برخورد لازم با آن صورت خواهد گرفت.

عاصمی، ادامه داد: با نمایش کالا‌ها به صورت زننده و مخالف با عفت عمومی، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اغلب واحدهای صنفی طلافروشی دارای مجوز و پروانه کسب هستند و تعداد اندکی که فاقد مجوز می‌باشند، به تدریج تعطیل می‌شوند، اظهار داشت: در خصوص تامین امنیت این صنوف، ضوابطی را برای آنان تعریف کرده‌ایم، که باید رعایت شود؛ از جمله اینکه استفاده از شیشه‌های ضد گلوله، درب‌های اتوماتیک، دوربین‌های مدار بسته و ارتباط با ۱۱۰ جزو الزامات آنان قرار گرفته است و خوشبختانه با رعایت اصول مورد نظر مشکلات این صنف به حداقل رسیده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود کریزی هم به بحثاتباع خارجی، عرضه قلیان، صدور گذرنامه و غیره کرد و بیان داشت: در حال حاضرگذرنامه‌های جدید از نظرمخدوش شدن و جعل، از امنیت بالایی برخوردارند.

وی اظهار داشت: درباره ممنوع الخروج کردن افراد در گذرنامه فقط با دستور قضایی و به دلایل مختلفی ممکن است صورت گیرد و نیروی انتظامی، رأسا در این زمینه کاری انجام نمی‌دهد. ضمن اینکه اعتبار گذرنامه در هر کشوری قوانین خاص خود را دارد.

عاصمی همچنین در خصوص ممنوع بودن استفاده از قلیان، مطابق با قانون مصوبه مجلس، استعمال دخانیات در اماکن عمومی افزود: تعدادی از واحدهای صنفی قهوه‌خانه‌ها فاقد مجوز هستند ومتولی استعمال دخانیات و سلامت، اداره بهداشت است لذا چنانچه بنا بر اعلام بهداشت، ارائه قلیان در یک واحد صنفی با سلامت جامعه مغایرت داشته و تهدیدی برای آن باشد، نیروی انتظامی با واحد مورد نظر برخورد خواهد کرد.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه با همکاری نیروهای سد معبر شهرداری اصفهان نسبت به جمع آوری قلیان‌های توزیع شده در حاشیه رودخانه اقدام می‌شود، گفت: متاسفانه اصحاب رسانه و متولیان فرهنگی و سلامت، آنگونه که شایسته است، برای اطلاع‌رسانی در خصوص مضرات قلیان به خصوص قلیان‌های میوه‌ای که وارد بازار شده و بسیار سرطان‌زا است، اقدام نکرده‌اند و لازم است تا آگاهسازی به نحو مناسب در این زمینه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز