خبرگزاری کار ایران

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی کشور در اصفهان خبر داد:

بارگیری اولین واگن‌های مترو اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۵۶

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی کشور در سفر به اصفهان از بارگیری اولین واگن‌های مترو اصفهان از خارج کشور خبر داد.

ایلنا: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی کشور در سفر به اصفهان از بارگیری اولین واگن‌های مترو اصفهان ازخارج کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هوشنگ خندان دل، در بازدید از پروژه قطار شهری اصفهان با اشاره به اینکه لازم است فاز اول خط یک مترو اصفهان در سال جاری راه اندازی می‌شود و هرچه سریع‌تر شاهد تردد واگن‌های قطار شهری این کلان شهر باشیم ادامه داد: با توجه به اینکه طرح مترو اصفهان از پروژه‌های مهم کشور است لذا مقرر شده در طی این بازدید مشکلات این طرح بررسی شود.
وی با بیان اینکه نیمی از هزینه مترو اصفهان از سوی دولت و ۵۰ درصد باقی مانده توسط شهرداری پرداخت می‌شود، اذعان داشت: مترو اصفهان باید زود‌تر به بهره برداری می‌رسید اما به دلیل مشکلاتی از جمله تاخیر در تامین واگن‌ها این مهم انجام نشده است.
وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات حمل ونقل شهری، ترافیک و مسایل زیست محیطی، اهمیت راه اندازی شبکه حمل ونقل در زیر زمین به خصوص مترو دوچندان است که در این زمینه لازم است دو خط درون شهری مترو اصفهان تا ۴ تا ۵ سال آینده به بهره برداری برسد.
وی با بیان این مطلب که مترو اصفهان گره حمل و نقل عمومی و ترافیک را باز می‌کند، ادامه داد: با راه اندازی قطار شهری این شهر آلودگی هوا نیز کاهش چشمگیری خواهد یافت.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی کشور، با بیان اینکه با برگزاری جلسه‌ای در وزارت کشور در اولین ماه‌های آغاز به کار دولت تدبیر و امید بر اهمیت و ضرورت تسریع در تداوم و اتمام عملیات اجرایی طرح‌های مترو کلان شهر‌ها تاکید شد، تصریح کرد: طرح‌های خطوط متروی تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و چند شهر دیگر از جمله موارد مورد بحثو بررسی در این جلسه بود. همچنین مقرر شد این طرح‌ها در اولویت استفاده از تأمین منابع مالی خارجی فاینانس قرار گیرد.
وی با اشاره از بازدید خود از فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز گفت: این سازمان دارای زنجیره کاملی است که امید می‌رود در شهرهای دیگر کشور از تجارب و عملکرد این سازمان الگوگیری و استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز