خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان تاکید کرد:

۳۵ هزار خودرو گازسوز اصفهان؛ بمب متحرک هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۸۸

انفجار خودرو گاز سوز در جایگاه پمپ بنزین سپاهان شهر که روز جمعه ۱۵ آذر ماه صورت گرفت به دلیل دست کاری در مخزن سوخت بود واین حادثه منجر به زخمی شدن اپراتورجایگاه شد.

ایلنا: انفجار خودرو گاز سوز در جایگاه پمپ بنزین سپاهان شهر که روز جمعه ۱۵ آذر ماه صورت گرفت به دلیل دست کاری در مخزن سوخت بود واین حادثه منجر به زخمی شدن اپراتورجایگاه شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رییس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان با اشاره به اینکه ۳۵ هزار خودرو این کلان شهر در کارگاه‌های غیرمجاز گاز سوز شده و می‌توان همچون بمب‌های متحرک در خیابان‌ها در نظر گرفت، تاکید کرد: شهروندان برای دریافت برچسب معاینه فنی خودرو صرفا به مراکز اعلام شده در سامانه گویای بانک اطلاعات معاینه فنی مراجعه نمایند.
جمشید جمشیدیان، با اشاره به انفجار خودرو گاز سوز در جایگاه پمپ بنزین سپاهان شهر روز جمعه گفت: یک دستگاه خودرو در هنگام سوختگیری در جایگاه پمپ بنزین سپاهان شهر دچار انفجار شد که این حادثه منجر به زخمی شدن اپراتور این جایگاه شد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در این حادثه به دلیل خلوت بودن جایگاه خسارات جانی در برنداشت وبلافاصله نیروهای امدادی، نیروی انتظامی و آتش نشانی و کمیته CNGشهرداری در محل حاضر شدند.
رییس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان دست کاری در مخزن سوخت خودرو در یکی از کارگاه‌های غیر مجاز گاز سوز در شهر ابریشم علت اصلی این حادثه دانست و اذعان داشت: در سال ۹۰ فعالیت کارگاه‌های غیر مجاز تبدیل CNG و تولید خودروهای گازسوز کارگاهی از سوی مدیریت سوخت ممنوع و متوقف شد و بر این اساس کارگاه‌ها حق نصب مخازن گاز را بر روی خودرو‌ها ندارند.
وی با بیان این مطلب که شهروندان الزاما از خودروهای گاز سوز تولید کارخانه‌های خودرو ساز استفاده کنند اظهارداشت: خودروهای گاز سوزشده در کارگاه‌های غیر مجاز از فناوری نسل اول استفاده می‌کنند در صورتی که کارخانه‌های خودرو ساز سیستم نسل سوم سی. ان. جی را به کار می‌برند که استفاده از این سیستم از بهره وری سوخت بالاتری و آلایندگی کمتری برخوردار است.
جمشیدیان، با تاکید بر اینکه خودرو‌ها مجهز به مخزن CNG همه ساله باید مورد بازدید و تست فنی تحت نظر مراکز مجاز معاینه فنی قرار گیرند و برچسب تست فنی ویژه خودروهای گازسوز را دریافت نمایند ادامه داد: بنا بر دستور معاون دادستان برچسب مجاز سوخت گیری از سوی ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو اصفهان صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برچسب معتبرواجد هولوگرام(برچسب‌های سه بعدی) سوختگیری برای استفاده از گاز طبیعی در جایگاه‌ها الزامی است اذعان داشت: شماره برچسب CNGمجاز خودروهای شهر در سامانه بانک اطلاعاتی معاینه فنی خودروهای اصفهان موجود است و مالکان این خودرو‌ها می‌توانند بعد از دریافت برچسب معاینه قسمت‌های گاز سوز خودرو با تماس با تلفن گویای ۴۵۹۳۵۰۶ از طریق این سامانه صحت صدور و مجاز بودن برچسب CNG خودرو خود را استعلام کنند که بنابر دستور العمل وزارت کشور خودروهای گاز سوز می‌بایست برچسب متحدالشکل با شماره ثبت داشته باشد.
رییس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان تاکید کرد: رانندگان از دریافت برچسب از مراکز متفرقه معاینه گاز سوز خودرداری کنند.
وی با بیان اینکه در شهر اصفهان ۱۲۰ هزار خودرو گاز سوز وجود دارد اظهارداشت: ۳۵ از ۱۲۰ هزار خودرو این کلان شهر در کارگاه‌های غیرمجاز گاز سوز شده و می‌توان همچون بمب‌های متحرک در خیابان‌ها در نظر گرفت.
جمشیدیان اضافه کرد: با توجه به تاکیدات کارگروه مربوطه صدور هرگونه برچسب متفرقه CNG تحت عنوان مجوز سوخت گیری سی. ان. جی و تست ادواری غیر مجاز تلقی گردیده و مراکز از طریق مراجع قانونی تحت پگیرد قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ هرساله شاهد انفجار یکی از خودروهای گاز سوز شده در یکی از کارگاه‌های غیر مجاز هستیم هشدار داد: شهروندان قبل از خریداری خودرو گاز سوز تاییدیه مرکز معاینه خودرو شهر از طریق واحدهای مجاز دریافت کنند.
رییس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان بیان کرد: کارگاههای غیرمجاز با جعل برچسب سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور اقدام به تعمیر، نصب و تست خودروهای گازسوز می‌نمایند که علاوه بر غیرقانونی بودن موجب بروز خطرات جانی برای رانندگان و ناایمن شدن سطح معابر شهری خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز