خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام گرجی در جمع قضات و کارکنان دادگستری تاکید کرد:

باید مطالعه و تفکر را در جامعه تقویت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۳۸

افزایش مطالعه و تفکر در جامعه، به کاهش اختلافات و ناهنجاری‌ها کمک به سزایی می‌کند.

ایلنا: حجت الاسلام گرجی با اشاره به سرمایه بزرگ محرم و صفر برای ملت ایران گفت: این دو ماه فرصت طلایی است برای تفکر و تعقل و خودسازی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ وی افزود: در این ماه‌ها دو وظیفه داریم در مراسم و عزاداری‌ها وقایعی که در طول تاریخ بر اهل بیت(س) واقع شده است را بیان کنیم و دوم مطالعه بیشتری در سبک زندگی و منطق امام حسین(ع) و ائمه اطهار(س) داشته باشیم که متأسفانه مقداری مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: با الگو قرار دادن شیوه زندگی و بررسی و مطالعه عمیق بیانات و کلام ارزشمند آن بزرگواران بیشتر ناهنجاری‌های حال حاضر جوامع مرتفع شده و شاهد کاهش اختلافات و حجم ورودی‌ها به محاکم خواهیم بود.

حجت الاسلام گرجی به سه ویژگی و خصوصیت برای انسان عاقل به نقل از حضرت امام حسین(ع) پرداخت و گفت: امام حسین(ع) می‌فرماید انسان عاقل از سه ویژگی برخوردار است: اول در جائیکه حرف او پذیرفته نمی‌شود سخن نمی‌گوید دوم از کسی که خواسته و حاجت او را برآورده نمی‌کند چیزی نمی‌خواهد سوم به کسی که به شخصیت او مطمئن نیست دل نمی‌بندد.

وی در پایان از تلاش و مدیریت قضات و کارکنان دادگستری استان که در جهت ایجاد امنیت و اجرای عدالت گام بر می دارند تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز