خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خبر داد:

ضبط گواهینامه ۳۳۳ راننده متخلف در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۰۸

بر اساس بند یک ماده ۷قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند از یک تا ۱۰ نمره منفی در پرونده آن‌ها ثبت می‌شود که اگر این نمرات به عدد ۳۰ برسد گواهینامه آن‌ها به مدت سه ماه ضبط خواهد شد.

ایلنا: از ابتدای سال ۹۲ تا پایان آبان ماه، ۳۳۳جلد گواهینامه رانندگانی که دارای بیش از ۳۰نمره منفی بودند ضبط شده است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: بر اساس بند یک ماده ۷قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند از یک تا ۱۰ نمره منفی در پرونده آن‌ها ثبت می‌شود که اگر این نمرات به عدد ۳۰ برسد گواهینامه آن‌ها به مدت سه ماه ضبط خواهد شد.

سرهنگ «حسین غلامی» اظهار داشت: یکی از سختگیرهایی که در قانون جدید راهنمایی و رانندگی برای برخورد با رانندگان متخلف در نظر گرفته شده ضبط گواهینامه بمدت شش ماه و اعمال جریمه دو میلیون ریالی برای رانندگانی است که دارای استعمال مواد مخدر و یا مشروبات الکلی و روانگردان‌ها باشند.

سرهنگ غلامی تصریح کرد: در همین زمینه نیز طی هشت ماهه امسال تعدادگواهینامه ۱۹۸ راننده متخلفی که مرتکب استعمال مواد مخدر و یا مشروبات الکلی و روانگران‌ها شده بودند ضبط و برای رانندگان نیز قبض جریمه دو میلیون ریالی صادر شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از اعمال تست‌های ویژه بر روی رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز همچون سرعت غیر مجاز و حرکات نمایشی شوند خبر داد و گفت: تیم‌های ویژه پلیس نامحسوس راهنمایی و رانندگی در تمام خیابان‌ها و بزرگراه سطح استان فعال بوده و با چنین افراد برابر قانون برخورد می‌کنند.

سرهنگ غلامی با بیان اینکه پلیس معتقد است که تنها درصد پایینی از رانندگان هستند که با تخلفات مداوم خود امنیت خیابان‌ها را برهم زده و به حقوق شهروندان تعدی می‌کنند، گفت: این دسته از رانندگان باید بدانند که رانندگی یک حق نیست بلکه یک امتیاز اجتماعی است که قانون برای آن‌ها قائل شده و در صورت انجام بی‌انضباطی و برهم زدن نظم جامعه قانون حق دارد این امتیاز را از آنان بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز