خبرگزاری کار ایران

رضانور بختیار، پیشکسوت عکاسی اصفهان تاکید کرد:

هنرمند برجسته حتما نباید پایتخت نشین باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۷۸

در حال حاضر آموزش‌های دانشگاهی در رشته عکاسی همگام با تکنیک‌های جهانی نیست و این رشته به دلیل استفاده از امکانات دیجیتالی هر روز اطلاعات جدید و نویی به آن افزوده می‌شود.

ایلنا: در حال حاضر آموزش‌های دانشگاهی در رشته عکاسی همگام با تکنیک‌های جهانی نیست؛ و این رشته به دلیل استفاده از امکانات دیجیتالی هر روز اطلاعات جدید و نویی به آن افزوده می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، پیشکسوت عکاسی اصفهان، با اشاره به اینکه در گذشته نماد عکاسان در اصفهان عکاسانی بودند که در میدان امام به عکاسی از مردم می‌پرداختند و عکاسی وجه علمی در ایران نداشت، از مشکلاتی که در اصفهان برای عکاسی وجود دارد گفت: در جهان سوم گرفتاری ما این است که تنها هنرمندانی دیده می‌شوند و مورد توجه هستند که در پایتخت زندگی می‌کنند این در حالی است که در کشورهای پیشرفته هنرمندان معروف حتما در پایتخت سکونت ندارند.
رضانور بختیار پس از آن به تعریف چگونگی ورود خود به عرصه عکاسی پرداخت و افزود: آموزشی که در دانشگاه‌ها در رشته عکاسی وجود دارد اصلا حرفه‌ای نیست.
وی تأکید کرد: اصفهان با توجه به پیشینه قوی هنری و فرهنگی نیازمند داشتن آموزش‌های عکاسی بروز است، اما متاسفانه آموزشی که در دانشگاه‌های ما در رشته عکاسی صورت می‌گیرد چندان بروز و همگام به تکنیک‌های جهانی نیست در حالیکه عکاسی رشته است که به دلیل همراه با کامپیو‌تر و استفاده از امکانات دیجیتالی هر روز اطلاعات جدید و نویی به آن افزوده می‌شود.
هنرمند عکاس اصفهانی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین گرفتاری‌های ملت ایران از گذشته تاکنون این بوده است که هنرمندانی که در رشته‌های مختلف سرآمد هستند و به اصطلاح کاربلد یک رشته هستند این رشته را به دیگران یاد نمی‌دهند و نحوه آموزش غلط ما یکی دیگر از مشکلاتی است که اجازه پیشرفت در هنر‌ها را به ما نمی‌دهد.
وی پس از بیان خاطراتی از تجارب خود در زمینه آموزش عکاسی در کشور انگلستان و همچنین تجارب تدریس خود در دانشگاه‌های سوره اصفهان و سپهر افزود: نسل امروز با آنکه اطلاعات و کتاب و اینترنت در دسترس آن‌هاست علاقه‌ای به یادگیری و خواندن ندارند و تحصیل در دانشگاه برای برخی از آنان تنها به صرف مدرک گرایی‌ست و همین بی‌علاقگی سبب شده است تا اساتید جوانی که از برخی دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند مطالب را به خوبی درک نکرده باشند و سواد لازم برای تدریس را نداشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز