خبرگزاری کار ایران

مسوول وزارت امورخارجه گواندوم چین در اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:

منحنی تجارت ایران و چین باید همواره صعودی تا بی‌نهایت داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۲۹

برگزاری نمایشگاه توانمندی دو استان گواندوم و اصفهان و همچنین تبادل هیات‌های تجاری می‌تواند به توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور کمک کند.

ایلنا: مسوول دفتر وزرات امور خارجه استان گواندوم چین در دیدار با عضو هیات رییسه اتاق اصفهان به وجود فضای خالی بین تجارت دو کشور چین و ایران اشاره کرد و گفت: نمودار حجم مبادلات دو کشور باید صعودی و تا بی‌‌‌نهایت ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فو لانگ «fulang» توریسیم را یکی از محورهای مهم توسعه همکاری دو استان اصفهان و گواندوم برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی دو استان گواندوم و اصفهان و همچنین تبادل هیات‌های تجاری می‌تواند به توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشورکمک کند.

وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی استان گواندوم در ماه آینده میلادی خبر داد و گفت: این استان می‌تواند با اصفهان همکاری نزدیکی در بخش استخراج مواد معدنی و تامین مواد اولیه داشته باشد.

وی از آمادگی تهیه فیلم مستند از ظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان توسط شبکه‌های تلویزیونی چین خبر داد.

عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه گفت: استان اصفهان با داشتن بیش از ۸ هزار واحد صنعتی و تولید ۷۰ درصد فولاد و ۲۵ درصد منسوجات همواره نقش مهمی در تجارت خارجی ایران دارد.

«ابوالقاسم سرتیپی» به میزبانی استان اصفهان از استان گواندونگ جهت تهیه فیلم مستند از ظرفیت‌های گردشگری در ماه آینده خبر داد.

وی به بررسی مسایل و مشکلات حقوقی بازرگانان ایرانی و چینی اشاره کرد و گفت: آموزش قوانین تجاری و سرمایه گذاری چین به بازرگانان ایرانی و راههای تسهیل مبادلات تجاری می‌تواند به افزایش سطح مبادلات بیانجامد.

وی خواستار تسهیل در رفت و آمد بازرگانان ایرانی به چین شد و گفت: وجود برخی از مسایل و مشکلات در پیگیری حقوق بازرگانان ایرانی نیازمند همکاری بیشتر دفا‌تر وزرات امور خارجه چین در استان‌ها برای رفع آن است.

سرتیپی خواستار تبادل گردشگر بین دو استان گواندوم و اصفهان شد و گفت: باید از این فرصت برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت توریسم استفاده کنیم.

«تحویلیان» مشاور حقوقی اتاق اصفهان نیزدر این جلسه گفت: بیش از دو هزار موسسه حقوقی خارجی در چین فعالیت می‌کند ولی ایران موسسه‌ای در این زمینه در چین ندارد.

وی مقررات ثبت موسسه حقوقی در چین را بسیار دشوار دانست و خواستار تسهیل مسوولین چینی در این زمینه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز