خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری اصفهان خبر داد:

پروژه بین المللی ترسیب کربن در منطقه ورزنه اصفهان در حال تصویب نهایی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۲۱

اجرای پروژه ترسیب کربن در منطقه ورزنه می تواند نوید بخش تحقق یک تجربه بین‌المللی بوده و چهره منطقه را با فقر زدایی دگرگون کند.

ایلنا: محمدعلی طرفه معاون عمرانی استانداری اصفهان در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل امور بیابان سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور و نماینده سازمان عمران ملل متحد undp در استانداری اصفهان تشکیل شد، اظهار داشت: اجرای پروژه ترسیب کربن در منطقه ورزنه اصفهان، برای مردم این منطقه آثار وبرکات فراوانی به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد علی طرفه افزود: پروژه ترسیب کربن یک پروژه موفق است که با عملیات‌های مختلف از جمله نهال کاری، مقابله با بیابان زایی و ایجاد اشتغال مناسب با منطقه، سعی در توانمند سازی جوامع محلی دارد.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال خشکسالی‌های اخیر و وجود مشکلات زیست محیطی، از بین مناطق مورد مطالعه قرار گرفته، ‌ مراتع گاو خونی در منطقه ورزنه به عنوان محل اجرای پروژه ترسیب کربن تعیین شده است.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه استان‌های خراسان شمالی، کرمان، البرز و تهران طی سال‌های گذشته با همکاری سازمان ملل متحد تجربه موفقی در تثبیت طبیعت و بیابان زدایی داشته‌اند، افزود: امروز با حمایت داخلی این پروژه در منطقه ورزنه اصفهان اجرا خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای پروژه ترسیب کربن صندوق مشترکی تشکیل خواهد شد و با حمایت سازمان ملل متحد و جمهوری اسلامی ایران، سطح ۸۴ هزار هکتار از اراضی منطقه ورزنه اصفهان تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

طرفه اجرای پروژه ترسیب کربن توسط خود مردم را از ویژگی‌های آن برشمرد و تأکید کرد: در جریان این پروژه، مشارکت مردم در احیای بیابان و همچنین احیای مشاغل محلی تبلور خواهد یافت.

وی افزود: با توانمندی مردم منطقه، الگوی توسعه پایدار تحقق یافته و مسئله فقر نیز به صورت عینی و عملی از منطقه زدوده خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به محدودیت‌هایی که در خصوص آب وجود دارد و همچنین پتانسیل‌های موجود در منابع طبیعی، اظهار داشت: این امید وجود دارد که مدیریت توسعه اقتصادی - اجتماعی منطقه ورزنه متمرکز گردد.

وی تصریح کرد: برداشت آب در بالادست و توسعه روز افزون صنعت؛ باعثشده که منطقه شرق اصفهان تحت تأثیر قرار گرفته و مردم این منطقه به سختی روزگار می‌گذرانند.

طرفه ادامه داد: پروژه ترسیب کربن می‌تواند نوید بخش تحقق یک تجربه بین المللی باشد و چهره منطقه را با فقر زدایی دگرگون کند.

نماینده سازمان عمران ملل متحد undp نیز در این خصوص اظهار داشت: پروژه ترسیب کربن یک پروژه فراگیر است و بصورت یکپارچه و با مشارکت مردم اجرا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز