خبرگزاری کار ایران

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان خبر داد:

نجات جان دو استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در کوه‌های کلاه قاضی مفقود شده بودند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۶۰

دو استاد دانشگاه که در کوه‌های کلاه قاضی مفقود شده بودند با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر استان نجات یافتند.

ایلنا: دو استاد دانشگاه که در کوه‌های کلاه قاضی مفقود شده بودند با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر استان نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان این خبر تشریح کرد: دو کوهنورد که از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، روز پنجشنبه ۳۰ آبان‌ماه در رشته کوه‌های کلاه قاضی واقع در جنوب شهر اصفهان در حال کوه گشت بودند که به علت تغییر شرایط جوی و بارندگی و مه آلود شدن هوا مسیر خود را گم می‌کنند و در آن منطقه مفقود می‌شوند.

حیدرعلی خانبازی افزود: این حادثه ساعت ۲۳:۲۰ روز پنجشنبه به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان اصفهان توسط خانواده‌هایشان اعلام شد و متاسفانه ارتباط تلفنی نامبردگان نیز به علت عدم پوشش مخابراتی قطع بود.
خانبازی تصریح کرد: بلافاصله تیم‌های جستجو و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان، مبارکه و شهرضا به استعداد ۳۶نفر نجاتگر، دو دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه خودروی وانت کمک دار عملیات جستجو را شروع کردند که به علت بارندگی و مه شدید عملیات با دشواری ادامه یافت.

وی افزود: با تغییر مکان افراد گم شده، اپراتورمرکز کنترل عملیات موفق به تماس با آن‌ها شد و محل آن‌ها را پیدا کرده و با بیان توصیه‌های ایمنی به کوهنوردان، تیم‌های امدادی به سمت آن‌ها هدایت شدند.
وی به کوهنوردان و گردشگران توصیه نمود حتما تجهیزات ایمنی و لباس گرم و غذا همراه خود داشته باشند و قبل از کوه گشت وضعیت جوی و نقشه منطقه را کاملا بررسی کنند و در مواقع بارندگی از صعود به کوه صرف نظر کنند و از راهنماهای مطلع و فنی استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز