خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان انجام شد:

امضاء تفاهم نامه تبادل پیوند دوستی بین استان گوانگ دونگ چین و اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۲۴

باحضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان و نماینده استان گوانگ دونگ چین تفاهم نامه تبادل پیوند دوستی بین دو استان امضاء شد.

ایلنا: علیرضا همدانیان در دیدار با فولانگ نماینده استان گوانگ دونگ چین با اشاره به پتانسیل‌های بالای اصفهان در صنعت و جذب گردشگر، گفت: امضاء این تفاهم نامه شرایط لازم برای تبادلات فرهنگی و گردشگری را بین دو استان فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، همدانیان با بیان اینکه استان گوانگ دونگ از جمله استان‌های صنعتی چین محسوب می‌شود، اظهار داشت: موقعیت تجاری و صنعتی این استان بسیار حائز اهمیت است و شرایط خوبی را برای برقراری مراودات صنعتی و تجاری بین دو استان فراهم خواهم کرد.

علیرضا همدانیان به وجود نزدیک به ۴۰ کنسول‌گری در این استان اشاره کرد و افزود: امید است با امضاء این تفاهم نامه سطح مبادلات اقتصادی و به خصوص فرهنگی و توریسم بین این دو استان افزایش یابد.

همدانیان به توافقات صورت گرفته در این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: در این تفاهم نامه دو استان در زمینه‌های تجارت و سرمایه گذاری، توریسم، فرهنگ و هنر و آموزش همکاری خواهند کرد.

وی همچنین افزود: در این تفاهم نامه دو استان در جهت افزایش تفاهم و دوستی، توسعه روابط، همکاری و تبادلات فرهنگی و تجاری تلاش خواهند کرد.

نمایندهٔ استان گوانگ دونگ چین نیز در این دیدار با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان و آثار تاریخی این استان گفت: مردم استان گوانگ دونگ آشنایی زیادی با مردم ایران و فرهنگ این خطه ندارند و امضاء این تفاهم نامه بهترین فرصت است که مردم ما با فرهنگ اصفهان آشنا شوند.

فولانگ با بیان اینکه استان گوانگ دونگ از پیشرفته‌ترین استان‌ها در بحثتوریسم و صنعت گردشگری است، اظهار داشت: استان اصفهان باید با حضور در نمایشگاه‌های فرهنگی این استان فرهنگ اصفهان و آثار تاریخی و صنایع دستی خود را به مردم ما معرفی کند.

وی خواستار افزایش تبادلات فرهنگی از طریق صنعت توریسم و آشنایی مردم استان گوانگ دونگ با فرهنگ ایرانی شد و افزود: در کنار مراودات فرهنگی، دو استان می‌توانند در زمینه‌های صنعت، تجارت و سرمایه گذاری نیز همکاری داشته باشند.

مسعود نیک آیین مدیرکل دفتر تشریفات استانداری اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه بعد از امضاء این تفاهم نامه استان اصفهان آماده است که با تورگردان‌های استان گوانگ دونگ همکاری داشته باشد، تصریح کرد: با افزایش همکاری بین دو استان در تبادل توریسم و گردشگر؛ دو استان می‌توانند در زمینه‌های دیگرگردشگری نیز همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه توریسم پل ارتباطی بین دو استان است و زمینهٔ فعالیت‌هایی بیشتر را بین دو استان فراهم می‌کند، افزود: استان اصفهان آمادگی میزبانی و نشان دادن پتانسیل‌های مختلف این شهر را در حوزهٔ گردشگری برای ورود گردشگران چینی دارد.

نیک آیین خواستار برگزاری هفتهٔ فرهنگی اصفهان در یکی از نمایشگاه‌های بزرگ استان گوانگ دونگ شد و افزود: این امر سبب شناخت بیشتر مردم چین از فرهنگ ایرانی خواهد شد و ذهنیت مثبتی را راجع به ایران و اصفهان در آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز