خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد:

ثبت ملی جشنواره فیلم کوتاه حسنات یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۴۱

به جرأت می‌توان گفت جشنواره حسنات یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین ساختارهای جامعه کنونی جهت ترویج ساختار سنت حسنه احسان و نیکوکاری در جامعه است که در چند سال گذشته ایجاد شده است.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با حضور در جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره حسنات، احسان و نیکوکاری را یکی از مهم‌ترین مفاهیم و آموزه‌های مهم دینی عنوان کرد و ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت جشنواره حسنات یکی از مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین ساختارهای جامعه کنونی است که در چند سال گذشته برای ترویج این سنت ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام علی قطبی با بیان اینکه نیک اندیشی و نیکوکاری دایره وسیعی از معارف دینی را شامل می‌شود، افزود: در این راستا بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که در فیلم کوتاه به لحاظ تاثیرگذاری‌ای که دارد می‌توان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تولید فیلم کوتاه بیشتر مورد توجه فیلم‌سازان و به ویژه فیلم‌سازان جوان قرار گرفته است، افزود: خوشبختانه جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات بستری را برای این جوانان ایجاد کرده است که بتوانند قابلیت‌ها و استعدادهای خود را به منظره نمایش بگذارند.

وی جشنواره حسنات را جشنواره‌ای سنت ساز دانست و گفت: در این راستا ضروری است که بخش ویژه‌ای در این جشنواره تحت عنوان احیای سنت‌های نیک قدیمی و فراموش شده و ایجاد روش‌های جدید برای احسان و نیکوکاری دنبال کند.

حجت‌الاسلام قطبی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های فیلم‌سازی برای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری بهترین سوژه برای تحقق این امر است، افزود: چنانچه سوژه‌های فیلم‌سازی در این راستا دنبال شود تداوم بیشتری خواهد داشت.

وی به شکل‌گیری سنت تعزیه خوانی و هیات‌های عزاداری از بیش از ۴۰۰ سال پیش تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: باید روند شکل گیری این سنت‌های پسندیده را الگوی خود قرار دهیم و سنت حسنات را نیز به همین شکل ادامه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه احسان و نیکوکاری حلقه واسط بین نیازمند و ثروتمند است، ادامه داد: البته باید در نظر داشته باشیم که طی چندسال گذشته احسان و نیکوکاری در جوامع رنگ و بوی بیشتری به خود گرفته و بیشتر مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جشنواره حسنات جشنواره‌ای سنت‌ساز است، ادامه داد: در این راستا ضروری است که در زمان برگزاری این جشنواره در کنار تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان تجلیل از خیرین بر‌تر و خیریه‌های بر‌تر نیز در دستور کار جشنواره قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قطبی با بیان اینکه معرفی یکی از خیرین بر‌تر برای بسیاری از مخاطبان می‌تواند جذابیت بیشتری نسبت به نمایش یک فیلم داشته باشد، اضافه کرد: خیرین سرمایه‌گذاران اجتماعی هستند و برای بقای جشنواره نیز می‌توان از ظرفیت این فعالان عرصه اجتماع بهره‌برد.

وی ضمن آرزوی برگزاری چهارصدمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اظهار داشت: ضروری است که برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره دایره حضور فعالان و قالب موضوعات برای آن‌ها شفاف شود تا با آثار بهتری در این جشنواره حضور یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان توجه به بخش‌های تخصصی احسان و نیکوکاری در موضوعات در نظر گرفته شده برای برگزاری این جشنواره را ضروری دانست و گفت: برای مثال توجه به موضوع وقف باید یکی از آیتم‌های در نظر گرفته شده برای موضوعات این جشنواره باشد.

وی با اشاره به همکاری مسئولان برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با خیریه‌های استان اصفهان بیان داشت: چنانچه مسئولان برگزاری این جشنواره بتوانند از خیریه‌ها بخواهند که هر کدام مستندی از فعالیت‌های خود را برای نمایش در این جشنواره ارایه دهند می‌توانند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام قطبی با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات باید در سال جاری به ثبت ملی برسد، ادامه داد: ضروری است که در سال آینده اقدامات مورد نیاز برای ثبت بین‌المللی شدن این جشنواره در دستور کار قرار گیرد.

چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با موضوع احسان و نیکوکاری از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز