خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد:

اصفهان مرکز حسینیه اباعبدالله الحسین(ع) است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۳۱

طرح ملی بصیرت عاشورایی امسال نیز با شکوه هرچه تمامتر در استان اصفهان برگزار می‌شود.

ایلنا: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی یکی از مباحثبرنامه محور سازمان اوقاف و امور خیریه است که هر ساله در کل کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، حجت‌السلام والمسلمین حسین اژدری یکی از محورهای این طرح را بصیرت بخشی به جامعه در رابطه با شهادت اباعبدالله‌الحسین و قیام ایشان بیان داشت و تصریح کرد: این بصیرت بخشی در واقع به معنی جهت دادن مراسمات عزاداری به بحث‌های معرفتی و شعوری در رابطه با حادثه عاشورا خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود کشور ایران را همانند یک حسینیه دانست و گفت: اگر ایران را حسینیه اباعبدالله الحسین(ع) بدانیم، اصفهان مرکز این حسینیه خواهد بود؛ چراکه در استان اصفهان در تمامی سال مراسمات عزاداری برای سرور و سالار شهیدان برپا است.

وی با اشاره به اینکه تنها آشنایی با اهداف قیام امام حسین(ع) می‌تواند ما را به ایشان نزدیک کند، افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است مراسماتی در کنار بقاع متبرکه با عنوان بصیرت عاشورایی برگزار شود تا بتوانیم علاوه بر شناخت اهداف قیام و تشویق به تفکر برآن، آن ارزش‌ها و اهداف را بر روی نظام ولایی که تحت ولایت امر ولی فقیه است، پیاده سازیم.

اژدری ادامه داد: در این جلسات مباحثآسیب شناسی، از قبیل بیان دلایل رخ دادن واقعه کربلا را خواهیم داشت.

وی بیان داشت: باید بدانیم که چرا پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، با گذشت ۵۰ سال، امت پیامبر با پاره تن ایشان اینگونه رفتار کردند، باید بدانیم که چه دلایلی باعثانحراف مسلمانان شد و ما از آن درس بگیریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این مباحثنیازمند بصیرت‌زایی است و باید این بصیرت در میان تمامی اقشار جامعه به وجود آید.

وی افزود: طرح ملی بصیرت عاشورایی با هدف آشنایی با اهداف قیام سرور و سالار شهیدان در جوار ۳۰۰ بقاع متبرکه در استان اصفهان برگزار می‌شود.

اژدری خاطر نشان کرد: در این طرح، مراسمات عزاداری یا در شروع برنامه و یا در خاتمه در یکی از بقاع قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مسیر حرکت دسته‌های عزاداری در اصفهان مشخص شده است گفت: در شهرستانها نیز پس از برگزاری جلساتی با امام جمعه، فرماندار، دست اندرکاران فرهنگی مسیر حرکت عزاداران مشخص خواهد شد و متعاقبا اعلام می‌گردد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان متذکر شد: به جرآت می‌توان گفت که اگر امامزاده ای ظرفیت برگزاری حتی یک روضه را داشته باشد این کار را انجام داده است و مراسمات عزاداری را با شکوه هرچه تمامتر برگزار می‌کند.

وی در ادامه گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، برنامه شاخص بصیرت عاشورایی در ماههای محرم و صفر به طور مداوم برگزار می‌شود.

اژدری علت این تداوم را در گیر کردن مردم به واقعه عاشورا در خارج از دهه اول محرم دانست و گفت: باید علاوه بر دهه اول محرم در سایر ماهها نیز بحثبصیرت بخشی حضرت زینب(س)، قافله اسیران و دیگر مصائب و وقایبا را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در این طرح از سخنرانان کشوری دعوت شده است تا بتوانیم در کل استان، میزبان خوبی برای عزاداران امام حسین(ع) باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این مراسمات، بالغ بر ۲۵۰ مبلغ از استان و ۴۰ مبلغ اعزامی از قم در بقاع متبرکه حضور دارند.

وی ادامه داد: برپایی ایستگاههای همه واقف باشیم، خیمه های معرفت و برگزاری عزاداری با حضور دسته جات عزاداری و اطعام عزاداران از محل اجرای نیات واقفین، دعوت از هیئات مذهبی به منظور حضور در بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه فرهنگی، و برگزاری ویژه مراسمات عاشورا، تاسوعا، اربعین حسینی، ۲۸ صفر و شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز