خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کرد:

روحانیت به عنوان محور حرکت‌های فرهنگی در مباحثشهری یاریگر مدیریت شهری‌است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۱۲

روحانیت به عنوان محور حرکت‌های فرهنگی و نفوذ کلامی که دارند می‌توانند در مباحثشهری مشخص کنند وقتی شخصی از در خانه بیرون می‌آید رفتار و کردارش با شهروندان چگونه باشد و اینکه به چه صورت باید رفتار کند و اگر کسی خود را شهروند یک شهر بداند چگونه باید رفتار کند.

ایلنا: روحانیت به عنوان محور حرکت‌های فرهنگی و نفوذ کلامی که دارند می‌توانند در مباحثشهری مشخص کنند وقتی شخصی از در خانه بیرون می‌آید رفتار و کردارش با شهروندان چگونه باشد و اینکه به چه صورت باید رفتار کند و اگر کسی خود را شهروند یک شهر بداند چگونه باید رفتار کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، شهردار اصفهان در دیدار با آیت العظمی مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه ورود روحانیت در مدیریت شهری به عنوان محور حرکت‌های فرهنگی و نفوذ کلامی که دارند با ورود در مباحثشهری می‌توانند یاری گر باشند ادامه داد: درعرصه مدیریت شهری به رهنمودهای کارگشای شما توجه و از فرمایشات حضرتعالی قطعا استفاده می‌کنیم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد که به همراه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به دیدار آیت ا.. مکارم شیرازی رفته بود در ادامه گفت: آنچه که ابهامات ما را در بحثشهری امروز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، این است که هر روز به جمعیت شهر‌ها افزوده می‌شود و از طرفی و شهرنشینی رو به گسترش و جمعیت در شهر‌ها بالای ۸۵ درصد است.

وی گفت: تاکید شما همواره بر فعالیت شهرداری در تمام ابعاد شهری بود و این نکته مد نظر قرار گرفت و هم اکنون شهرداری در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه اجتماعی و فرهنگ فعالیت‌های گوناگونی را انجام می‌دهد.

سقائیان‌نژاد، با اشاره به واگذاری تعدادی از طرح‌های سال گذشته مدیریت شهری به مردم گفت: به لطف خدا از وقتی شورا به میدان آمده هزاران طرح و پروژه در شهر‌ها انجام پذیرفته است و در سال گذشته چون از نظر بودجه به مردم وصل بودیم هیچ مشکلی نداشتیم و پروژه‌های شهری به خوبی به جلو رفت چرا که می‌دانیم کاری که به مردم وصل شود محسناتش زیاد است.

وی افزود: کسی که قوانین و مقررات را زیر پا می‌گذارد، حق‌الناس می‌کند و این موارد باید برای مردم بیش از پیش تبیین شود.

وی با ابراز خرسندی از اختصاص بخشی از محتوای کتاب مفاتیح‌الحیات حضرت آیت‌الله جوادی آملی به امور شهری گفت: شهروندان باید بدانند وقتی در یک خانواده بزرگ زندگی کنند دارای چه امکاناتی هستند و در حقیقت چه چیزهایی را باید رعایت کند واین‌ها مصداق‌هایی است که هنوز در جامعه جا نیفتاده است و آن هم در حال گذار است.

شهرداراصفهان تصریح کرد: ما حرکت‌های خوبی را می‌توانیم دنبال کنیم البته بدنه اجرایی کشور هنوز اعتقاد کامل به مدیریت شهری و منطقه‌ای ندارد و به همین دلیل مسوولیت‌هایی که باید واگذار کند را هنوز در دست خود نگه داشته است و بار وظایف دولت زیاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز