خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کاراداره کل کار استان اصفهان:

مطابق اختیارات قانونی پیگیر خواسته‌های کارگران پلی‌اکریل هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۷۹

چکیده: «اداره کار طبق قانون از مجموع ۱۶ خواسته کارگران معترض کراخانه پلی اکریل تنها می‌تواند درخواست تشکیل شورای اسلامی کار، انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت پلی اکریل و بازبینی طرح طبقه بندی مشاغل را پیگیری کند / رسیدگی به تخلفات احتمالی مدیریت و تغییر اعضای هیات مدیره از اخیتارات ادراه کار خارج است».

معاون روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تا جایی که خواسته‌های برحق و قانونی باشد هستیم اما نمی‌توان خواسته‌هایی را که در چهارچوب مسائل قانونی نمی‌گنجد را از مرجعی مطالبه کنیم.
محسن نیرومند با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا در اصفهان گفت: پس از صحبت‌های رئیس شورای تامین شهرستان مبارکه و قول‌های مساعدی که برای پیگیری حقوق صنفی کارگران پلی اکریل داده شد، به زودی این مشکلات برطرف می‌شود.
وی درخصوص درخواست کارگران تجمع کننده برای تغییر ترکیب اعضای و حقوق و مزایای هیات مدیره و مدیریت شرکت پلی اکریل؛ گفت: پلی اکریل یک شرکت خصوصی است و بخش دولتی نمی‌تواند در تصمیات آن تاثیر گذار باشد.
این مقام دولتی ادامه داد: از آنجا که اداره کار و امور اجتماعی فاقد صلاحیت قانونی لازم برای حسابرسی حقوق مدیران کارخانه است، کارگران معترض کارخانه پلی اکریل می‌توانند از طریق مجامع قضایی موضوع تخلف مالی احتمالی مدیریت کارخانه را پیگیر شوند.
معاون روابط کاراداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان اصفهان، اظهار داشت: اگر توسط مدیریت کارخانه تخلفی در مسائل مالی شدهباشد مراجع صلاحیت دار باید طبق قانون و به استناد مدارک مدعیان صحت ماجرا را رسیدگی کنند.
وی با یادآوری اینکه پیش از این نیز آقای ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با حضور در تجمع روز ۱۴ آبانماه کارگران شرکت پلی اکریل، قول رسیدگی به خواسته‌های صنفی کارگران معترض را داده بود، گفت: در همین رابطه‌ جلسه‌ای با حضور آقای ایرانپور و نمایندگان اداره کار و شورای تامین مبارکه برگذار شده‌است.
نیرومند با غیر موثق خواندن برخی اخباری که در ارتباط با اجتماعات صنفی کارگران پلی اکریل صادر شده است، گفت: از اینکه در جلسه یاد شده برای حل مشکل کارگران مهلت یک هفته‌ای تعیین شده باشد اطلاعی ندارم.
این مقام دولتی تصریح کرد: کارگران پلی اکریل در خواسته‌های خود ۱۹ مورد مطالبه را مطرح کرده‌اند که اداره کار و رفاه اجتماعی در چارچوب وظایف قانونی خود تنها می‌تواند به ۳ خواسته قانونی تشکیل شورای اسلامی کار، انعقاد قرارداد مستقیم کار با شرکت پلی اکریل و بازبینی طرح طبقه بندی مشاغل رسیدگی کند.
این مقام مسئول ادامه داد: انجام ۱۶ خواسته دیگر کارگران پلی اکریل اصفهان برای اداره کار مقدورنیست و کارگران باید بدانند که نمی‌توانند با این موضوعات احساسی و غیر هوشیارانه برخورد نمایند چرا که برخی می‌خواهند از این موضوع سوء استفاده کرده و موضوع را به سمت مسائل سیاسی بکشانند و به دغدغه‌های صنفی کارگران انگ بزنند.
معاون روابط کاراداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین درباره منحل شدن شورای اسلامی کارگران شرکت پلی اکریل که درطی یکسال گذشته اتفاق افتاده است اظهار داشت: به دنبال بروز اختلاف میان یکی از اعضای سابق شورای اسلامی کارخانه پلی اکریل با مدیریت، ابتدا فرد مورد نظر اخراج و در ‌‌نهایت شورای اسلامی کار پلی اکریل نیز منحل شد.
وی اضافه کرد: هم اکنون تشکیل شورادر این کارخانه با حساسیت پیگیری شده است و تلاش‌های بسیاری نیز توسط اداره کار و تعاون اجتماعی برای تحقق خواسته‌های قانونی کارگران درحال انجام است.
وی ادامه داد: سال گذشته بر اساس تفاهم نامه‌ای که میان نماینده کارگران و مدیریت پلی اکریل منعقد شد قرار شد تا برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار تا زمان پایان عملیات تعمیراتی به تاخیر بیفتد اما پس از گذشت دو ماه از این توافق نظر کارگران تغییر کرد و در ‌‌نهایت کارفرما موافقت خود را با برگزاری مجمع عمومی اعلام کرد.
نیرومند با بیان اینکه با وجود موافقت کارفرمای پلی اکریل با تشکیل شورای اسلامی کار تا این لحظه مسئله پیگیری نشده است، گفت: مسکوت ماندن پیگیری برای تشکیل نهاد صنفی تا حدود زیادی با بی‌نماینده بودن کارگران کارخانه پلی اکریل مرتبط است.
وی گفت: با اقدامات صورت گرفته و ضرورتی که برای تشکیل شورا‌های کارگری در کارخانجات وجود دارد، اداره کار و رفاه اجتماعی نیز با جدیت به دنبال این موضوع بوده و تا ۴۵ روز آینده این شورا در پلی اکریل راه اندازی می‌شود.
نیرومند بیان داشت:، در حال حاضر شرکت پلی اکریل حدود دو هزار نفر نیرو دارد که ۱۴۰۰ نفر قرار داد مستقیم، ۱۰۰ نفر نیروی رسمی و ۵۰۰نفر پیمانکار‌های مرتبط با شرکت است.

گفتگو از: زهرا نصیری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز