خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

تولید و صادرات پشتوانه پول ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۸۱

بدون داشتن روابط خارجی در بخش های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نمی توان انتظار پیشرفت داشت زیرا برای پیشرفت اقتصادی کشور باید صادرات و واردات با هم عجین باشد.

ایلنا: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تراز مثبت کشور را ناشی از افزایش صادرات نسبت به واردات راسبب حمایت پول ملی دانست و گفت: اگر واردات بیشتر از صادرات باشد ارزش پول ملی به دلیل کاهش تولید در جامعه نسبت به سایر ارز‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، خسرو کسائیان در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان اصفهان با اشاره به تعاریف گذشته برای تعیین ارزش پول ملی یک کشور افزود: در گذشته ذخیره طلا بانک مرکزی پشتوانه پول ملی بود و امروز توان تولید و صادرات هر کشور پشتوانه پول ملی آن است.

وی تولید برای صادرات را یک مفهوم مهم در عرصه اقتصاد کشور برشمرد و گفت: صادرکنندگان باید بتوانند در بازارهای جهانی هم از نظر کیفیت و هم قیمت با رقبا رقابت کنند.

کسائیان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد بودجه کشور از طریق صادرات نفت بدست می‌آید گفت: تنظیم کلیه برنامه‌های اقتصادی بر اساس نوسانات قیمت نفت یکی از چالش‌های اقتصاد کشور است.

وی اظهار داشت: با افزایش قیمت و مقدار نفت دولت می‌توانست پول بیشتری منتشرو در جامعه تزریق کند ودر صورت کاهش قیمت نفت دولت با چالش جدی در تأمین مخارج خود روبرو می‌شود.

وی به کاهش ارزش ریال طی یک سال اخیر نسبت به سایر ارز‌ها اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه ریال پشتوانه‌ای نداشت ارزش خود را از دست داد و برای اینکه ارزش ریال را بازگردانیم باید صادرات را تقویت کنیم و تولید برای صادرات در دستور کار تولید کنندگان قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تحریم‌های اقتصادی را از جمله مسائل اصلی اقتصاد کشور برشمرد و گفت: چالش پیرامون حمل و نقل کالا‌ها ی ایرانی و همچنین انتقال وجه بانکی از مسایل مهم پیش روی فعالان اقتصادی در عرصه تجارت خارجی است که تحریم‌های اقتصادی آنرا ایجاد کرده است.

وی ضمن تقدیر از دولت در فعال شدن دیپلماسی سیاسی در حل مناقشه اتمی ایران گفت: مردم ایران معتقدند با حفظ کرامت نظام جمهوری اسلامی باید مسائل خارج را برطرف کرد.

کسائیان در بخش دیگری از سخنان خود تاثیر تحریم‌های داخلی را بیشتر از تحریم‌های خارجی ذکر کرد و گفت: به دلیل وجود موانع پیش روی کسب و کار رتبه ایران در رنکینگ جهانی به ۱۵۲ رسیده است که نسبت به سال گذشته هفت تا هشت پله سقوط نیز کرده است.

وی همکاری دولت با مجلس و بخش خصوصی در حل موانع کسب و کار را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت با نظارت و کنترل می‌تواند بخش خصوص را تقویت کند و کسب و کار را در کشور رونق بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز