خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان با شهردار اصفهان آماده تعامل هستیم / استانداری حامی شهرداری‌است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۲۵

اگر ازابتدا ورزشگاه نقش جهان با مشارکت شهرداری انجام می شد، تاکنون این ورزشگاه به نتیجه رسیده بود.

ایلنا: استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در صورتی که موضوعی مابین شهرداری و دولت مطرح باشد، ما طرف و حامی شهرداری هستیم، چرا که شهرداری را عین مردم می‌دانیم اظهار داشت: مشکل مترو اصفهان باید هرچه سریع‌تر حل شود، اما برای حل مشکل ترافیک لازم است ابتدا طرح جامع ترافیک را آماده کنیم و مشکلات مشخص شود تا در جهت رفع آن اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپورترافیک را از دیگر مشکلات این کلانشهر عنوان کرد و افزود: ترافیک شهر اصفهان در شان مردم این شهر نیست، بنابراین باید هر چه سریع‌تر این معضل حل شود. در صورتی که مشکل ترافیک به سیستم دولتی مربوط شود استانداری آمادگی دارد در جهت حل آن هر چه در توان دارد به کارگیرد و اگر مشکل به دلیل کمبود منابع است جلساتی با شهردار اصفهان برگزار شود تا با کمک و تعامل یکدیگر این معضل هر چه سریع‌تر حل شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در صورتی که مشکل ترافیک اصفهان امروز حل نشود به صورت تصاعد هندسی به آن اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استانداری تلاش خواهد کرد تا با تغییر فضای عمومی سرمایه‌گذاری امنیت معقولی را برای حضور سرمایه‌گذار در اصفهان فراهم نماید ادامه داد: بر اساس تجربه‌ای که در گذشته درزمینه جذب سرمایه گذاری در کلانشهر‌ها دارم لازم است بستر سرمایه گذاری در شهر اصفهان را تغییر دهیم، در واقع باید در ضوابط و مقررات جذب سرمایه‌گذار بازنگری صورت گیرد. البته بخشی از مشکلات افزایش جذب سرمایه‌گذار به ضوابط و مقرراتی بستگی دارد که از سوی شورای شهر به تصویب می‌رسد.

۱۳ هزار خانه میراثی شهر اصفهان سریع‌تر تعیین تکلیف شوند

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار به دنبال فضای برد - برد است، اظهار داشت: ضوابط و مقررات نباید به گونه‌ای باشد که سرمایه گذار برای اجرای طرح خود مدت‌ها در سیستم اداری درگیر باشد.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه مدیر نهاد سرمایه گذاری باید باتجربه و ریسک پذیر باشد، ادامه داد: لازم است فضا را برای سرمایه گذاری باز‌تر کنیم تا انگیزه حضور سرمایه گذاران در اصفهان افزایش یابد.

وی بر واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: همه ما می‌دانیم که اکنون فشارهای زیادی از نظر اقتصادی بر مردم وارد است بنابراین با واگذاری امور به بخش خصوصی برای فعالیت‌های شهر فشار مضاعفی بر مردم تحمیل نکنیم.

زرگرپور در ادامه سخنان خود به وجود ۱۳۰۰۰ خانه میراثی در شهر اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۳ هزار خانه میراثی در شهر اصفهان وجود دارد که باید تکلیف آن‌ها سریع‌تر مشخص شود.

وی ادامه داد: نسبت به انتخاب مسئول میراثفرهنگی بسیار حساس هستیم به طوری که سه روز است طی جلساتی با شهردار اصفهان برای انتخاب مسئول سازمان میراثفرهنگی اصفهان مشاوره گرفته شده است تا فردی لایق انتخاب شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگی در اصفهان در حال اجراست، گفت: ورزشگاه بزرگ نقش جهان در دست اجراست ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه اگر اصفهان ورزشگاه و مصلی مناسبی داشته باشد آن‌گاه شهری استاندارد خواهد بود، افزود: با شهردار اصفهان در خصوص تکمیل این ورزشگاه آماده تعامل هستیم تا هر چه سریع‌تر این پروژه به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از وظایف ظاهری شهرداری نیست و جزء وظایف باطنی آن محسوب می‌شود، تاکید کرد: اگر از ابتدا ورزشگاه نقش جهان با مشارکت شهرداری انجام می‌شد، تاکنون این ورزشگاه به نتیجه رسیده بود.

استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت تعامل بین دستگاههای دولتی اظهار داشت: لازم است انسجام بین دستگاه‌های دولتی افزایش یابد که در این دوره سعی کردیم با تغییر و تحولات مدیریتی و تغییر شیوه این مهم انجام شود.

زرگرپور افزود: در صورتی که دستگاههای دولتی همدیگر را خنثی نمایند و برای یکدیگر سنگ اندازی کنند نمی‌توان اقدامی انجام داد بنابراین هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید احساس وظیفه و مسئولیت در مقابل شورا و شهرداری داشته باشند، ادامه داد: چرا باید موضوعی به دلیل عدم هماهنگی سال‌ها بر روی میز باقی بماند در حالی که می‌توان با تعامل و همفکری بین دستگاه‌ها مشکلات را هر چه سریع‌تر حل کرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در صورتی که موضوعی مابین شهرداری و دولت مطرح باشد، ما طرف شهرداری هستیم چرا که شهرداری را عین مردم می‌دانیم.

زرگرپور در ادامه سخنان خود با اشاره به ساخت و سازهای شهری گفت: ساخت و ساز‌ها در شهر نباید باری برای مردم ایجاد کند، گاهی مشاهده می‌شود که پیاده رو به دلیل ساخت یک مجتمع دو الی ۳ سال بسته می‌شود و برای رفت و آمد شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی بیان داشت: طرح آمایش سرزمین برای استان و شهر اصفهان در دست برنامه ریزی است که به زودی برای تصویب ارائه می‌شود.

استاندار اصفهان بر لزوم احداثسریع‌تر خطوط دوم و سوم مترو اشاره کرد و ادامه داد: ۱۸ سال پیش که بنده به عنوان معاون وزیرکشور بودم مجوز اولین مترو کلانشهر‌ها را در اصفهان امضا کردم ولی هنوز خط یک راه اندازی نشده است، بنابراین ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این مهم پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز