خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان خبر داد:

هزینه اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی به عهده سپاه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۷۹

انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس بر جامعه و نسل جوان و نیز زنده نگه‌داشتن و یاد و خاطره ملت ایران در دوران دفاع مقدس و پایداری جانبازان و آزادگان مهمترین هدف در اعزام کاروان راهیان نور است.

ایلنا: فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان از اعزام ۴۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دانش آموز از ۱۵ مهر ماه به مناطق عملیاتی جنوب خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان سردار غلام‌رضا سلیمانی با اشاره به اینکه اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس کاملا داوطلبانه و بدون دریافت هیچ گونه وجهی از آنان انجام می شود افزود: امسال با بهر برداری از اردوگاه شهید باکری که دارای کلیه تجهیزات و امکانات است با ۲ اردوگاه دیگر که در استان خوزستان داریم اردو های راهیان نور را در قالب بهتری تدارک دیده ایم.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس بر جامعه و نسل جوان و نیز زنده نگه‌داشتن و یاد و خاطره ملت ایران در دوران دفاع مقدس و پایداری جانبازان و آزادگان مهمترین هدف در اعزام کاروان راهیان نور است اظهار داشت: سپاه پاسداران از ۱۰ سال گذشته تاکنون این برنامه را در دستور کار خود داده است.

سردار سلیمانی ادامه داد: اعزام دانش آموزان به صورت کاملا داوطلبانه خواهد بود و متقاضیان با داشتن رضایتنامه از والدین خود راهی این سفر معنوی می‌شوند و ما نیز از ایاب و ذهاب؛ بیمه و غیره آنان را پوشش می دهیم.

وی با اشاره به تامین امنیت دانش آموزان و استفاده از حمل و نقل مناسب گفت: شرکت جوان سیر بسیج مسئولیت اعزام دانش‌آموزان را به سفر راهیان نور بر عهده گرفته است که این شرکت به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های مسافر بری مورد تایید سازمان پایانه‌ها است.

وی با اشاره به تدارک تغذیه سالم و شرایط اسکان مناسب برای مسافران افزود: نخستین سفر راهیان نور استان از امروز و از دو شهرستان فریدن و فریدون شهر آغاز می‌شودکه در هر اتوبوس یک راوی و یک روحانی حضور دارند.

سلیمانی به اعزام ۱۰ هزار دانشجو اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز عموم مردم از مساجد و محلات به راهیان نور اعزام می‌شوند و در حال حاضر مدیریت دانش‌آموزان در راهیان نور با آموزش و پروش است و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام و محتوای فرهنگی نیز جهت آشنایی دانش‌آموزان نسبت به دفاع مقدس برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در مورد شرایط اعزام دانش‌آموزان به سفر راهیان نور و اینکه در دروس دبیرستانی دانش‌آموزان، بخش از درس آمادگی دفاعی با این سفرها مرتبط است، گفت: با این حال هیچ اجباری در اعزام این قشر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اعزام دانش آموزان ۴ روزه خواهد بود و بودجه این اعزام از سوی سپاه تامین شده است به همین جهت مدارس حق ندارند ریالی از دانش آموزان هزینه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: بیشترین اعزام کاروان راهیان نور از شهرستان اصفهان خواهد بود که در این کاروان ها نیز برنامه های فرهنگی و بسته های فرهنگی برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.

سردارسلیمانی تاکید: اعزام کاروان های دانش آموزی در دو مرحله از در قالب پسران از ۱۵ مهرماه تا ۱۸ آبان و دختران از ۲۵آبان تا ۲۲آذر ماه خواهد بود همچنین مرحله دوم پسران از اول تا ۲۳ بهمن و دختران از ۲۳ بهمن تا اول اسفند ماه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز