خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با شهردار اصفهان عنوان کرد:

مدیریت شهری؛ مدیریتی پیچیده و زیر ذره‌بین است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۰۱

املای نانوشته غلط ندارد، البته این تفکر که کلیه فعالیت‌های شهرداری درست است نیز وجود ندارد و با طرح انتقادات در فضای سازنده می توان به پیشبرد بهتر امور کمک کرد.

ایلنا: املای نانوشته غلط ندارد، البته این تفکر که کلیه فعالیت‌های شهرداری درست است نیز وجود ندارد و با طرح انتقادات در فضای سازنده می‌توان به پیشبرد بهتر امور کمک کرد. این صحبت‌ها بخشی از سخنان استاندار اصفهان در جلسه‌ای که با حضور شهردار، مدیران و مسئولان شهرداری اصفهان برگزار شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور شد در این نشست صمیمانه با اشاره به اینکه خود را مدافع شهردار و شهرداری می‌دانم، زیرا وظایف و اختیارات استاندار و شهردار هزاران نقطه تعامل و همفکری دارد و مسائل و مشکلات شهر، مسائل و مشکلات من به حساب می‌آید گفت: باسابقه مدیریت شهری و اعتقادی که به حل مسائل شهر دارم از یک طرف و اعتمادی که به مدیریت شهردار اصفهان دارم از طرف دیگر ایجاب می‌کند مدافع مدیریت شهری باشم.

وی با اشاره به اینکه شهردار اصفهان فردی با شخصیت، متدین، فکور پرتلاش است و نتایج خدمات ۱۰ ساله وی در شهرداری اصفهان دلیل این مدعاست گفت: افتخار می‌کنم که هشت سال در وزارت کشور قائم مقام شهرداری‌های استان تهران بودم و با توجه به عدم وجود شورا‌ها در آن زمان علاوه بر موضع ستادی در موضع اجرایی نیز خدمت نموده‌ام.

وی با بیان اینکه اگر در برخورد با مسائل، مدیریت واحد با هدف به سرانجام رسیدن کار در راستای تداوم پیشرفت و توسعه صورت پذیرد، مسایل بسیار راحت حل خواهد شد گفت: حل مشکلات شهرداری، حمایت از شهردار و حل مشکلات مردم را وظیفه خود می‌دانم و با همفکری و تعامل تلاش خواهیم نمود مردم فهیم و خلاق اصفهان از شهری که درشان و منزلت مردم آن است برخوردار شوند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری در دنیا و به تبع در کشور ما مدیریتی پیچیده، چند وجهی و شدیدا زیر ذره بین مردم و مسئولین است، مدیریت شهری مدیریت پیچیده است به دلیل اینکه روزانه ارتباط تنگاتنگی با مردم دارد و حتی کوچک‌ترین تصمیمات نیز می‌تواند بر زندگی مردم تاثیر گذار باشد.

زرگرپورافزود: مدیریت شهری از آن جهت که مسایل اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و گا‌ها امنیتی را دربردارد مدیریت چند وجهی است، تمام اقدامات آن زیر ذره بین و توجه مردم به عنوان مخاطب و مسئولین از بعد توسعه و سازندگی قرار دارد.

استانداراصفهان شهرداری را نهادی درآمدزا و هزینه کننده معرفی و تصریح کرد: این شهروشیوه مدیریت شهری آن به عنوان الگو و نمونه در زمینه شیوه توسعه عمرانی و روش کار مدیریت شهری همواره مطرح بوده است.

وی حجم فعالیت‌های عمرانی شهرداری را بسیار وسیع‌تر از دولت دانست و افزود: شهرداری‌ها از یک جهت توسعه دهنده، سازنده و هزینه کننده و از بعدی دیگر حاکمیتی و مدیریتی هستند و بخشی از نمادهای دموکراسی در این نوع مدیریت نمود پیدا می‌کند.

زرگرپور با تاکید بر اینکه یقین دارم شهردار اصفهان فردی منطقی است ادامه داد: با مطرح نمودن انتقادات در فضای مناسب، بخشی از آنکه درست و منطقی است اصلاح خواهد شد و در صورت درست نبودن با استدلال ابهامات برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه وظایف و اختیارات استاندار و شهردار هیچگونه نقطه تلاقی با هم نداشته و هزاران نقطه تعامل و همفکری دارد و مکمل هم است افزود: خود را مدافع شهردار و موانع شهرداری می‌دانم زیرا مسائل و مشکلات شهر، مسائل و مشکلات من به حساب می‌آید.

زرگرپوردر مورد شهر اصفهان اظهارداشت: اولین فکر‌ها، خلاقیت‌ها و ایده‌ها برخاسته از مدیریت این شهر بوده و بهترین کار‌ها با بالا‌ترین کیفیت از این شهر شروع و تولید و تکثیر شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه الگو‌پردازی اصفهان حتی برای شهر تهران نیز در بسیاری از موارد مطرح بوده است تاکید کرد: اصفهان باید الگو و نمونه بودن و در تراز اول قرار گرفتن را همچنان با قوت ادامه دهد.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط شهردار اصفهان گفت: به نظرمی رسد با توجه به برنامه‌های ارائه شده این شیوه ادامه دارد و اصفهان همچنان پیشتاز عمل می‌کند، شیوه مدیریت شهری دراصفهان تدوین شده و به عنوان الگو به شهرهای دیگر ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: من معتقد به مدیریت واحد شهری هستم و استقرار مدیریت واحد در شهر‌ها مسئله‌ای است که در دنیا تجربه شده و نتایج آن مشخص است.

زرگرپور با اشاره به اینکه به عنوان عضوی از حکومت وظایف اختیاراتی دارد که قانونا باید به وظایف عمل نموده و از اختیارات استفاده نماید عنوان کرد: شهرداری نیز به همین نحو وظایف و اختیاراتی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز