خبرگزاری کار ایران

در بازدید نمایند گان اصقهان از ذوب آهن تاکید شد:

مدیریت جدید ذوب آهن اصفهان، ارتقاء فنی و افزایش تولید این شرکت را رقم زده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۰۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن و رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در حاشیه بازدید از خط تولید ذوب آهن گفت: ذوب آهن، اولین و قدیمی ترین شرکت فولادی کشور است که نقش تعیین کننده ای در صنعت کشور به ویژه در عرصه فولاد داشته است به همین دلیل متخصصین و مدیرانی که در اینجا تربیت شده اند از کارآمدترین مدیران کشور هستند.

ایلنا: حمیدرضا فولادگر و عباس مقتدایی نمایندگان مردم اصفهان دو تن از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در ذوب آهن و بازدید از خط تولید و طرح های توسعه این شرکت ذوب آهن را یکی از کانون های تولیدات ملی عنوان کردند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فولادگر، با اشاره به اینکه ذوب آهن یک شرکت بزرگ تولیدی است که مجموعه ای از نیروهای متخصص در آن مشغول به کار هستند که تبعاً مدیریت خاص و ویژه ای دارد، این مدیریت تنها جنبه فنی ندارد بلکه یک مدیریت اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دکتر سعدمحمدی با تسلط بر مسائل فنی و جلب اعتماد بخش های مختلف، کارخانه را از نظر تولیدی و فنی در جایگاه مناسب تری قرار داده است که این امر توانسته بهره وری و شرایط اقتصادی را بهبود بخشد.

استراتژی توسعه معدنی و فولادی نداریم

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص صنعت فولاد کشور گفت: ‌ کشور ما فاقد یک استراتژی توسعه معدنی و توسعه صنعت فولاد است در حالیکه حرکت ما در این عرصه باید استراتژیک و راهبردی باشد.

وی افزود: اگر از استراتژی برخوردار باشیم می توانیم طرح جامع فولاد تدوین کنیم تا مثلاً‌ در خصوص میزان اکتشاف، استخراج و فرا آوری سنگ آهن امکان برنامه ریزی حاصل شود. در واقع باید بدانیم به عنوان مثال در روش کوره بلند بهای انرژی چقدر است و یا در روش احیا مستقیم چقدر بهره وری حاصل می شود. اینها سوالاتی است که که باید جواب داده شود تا شرکت های بزرگ بتوانند برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند.

فولادگر تصریح کرد: تلاش ما در کمیسیون صنایع و معادن و کمیته معدن و صنایع معدنی این است که همچون مجلس هشتم، یک گزارش کارشناسی در خصوص صنعت فولاد ارائه بدهیم تا کار نظارتی را از مجلس آغاز کنیم.

وی در خصوص چشم انداز ذوب آهن گفت: ‌در شرایط تحریم هم، با توجه به اینکه صنعت فولاد ما عمدتاً متکی داخل است، با چالش مهمی مواجه نیستیم و حتی با رهبری و هدایت صحیح می توان این تحریم ها را به فرصت برای تولید ملی بدل کرد. بطور کلی چشم انداز ذوب آهن وصنعت فولاد روشن است البته اگر در هدف گذاری، راهبردهای کلان و روش های اجرایی درست حرکت کنیم.

تشکیل کارگروهی در دولت برای حل مشکلات صندوق بازنشستگی

وی در خصوص مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد گفت: کمک هایی که ذوب آهن در این زمینه انجام داده بیشتر از سهم خودش بوده و در واقع نقش خود را بخوبی ایفا کرده است. آنچه مشکلات کنونی را رقم زده این است طولانی شدن مراحل نقل و انتقال صندوق فولاد به وزارت رفاه است. برای حل این مشکلات کارگروهی در دولت تشکیل شده که هفته گذشته جلسه اول آن برگزار شد. امیدواریم در دولت فعلی این مساله با هماهنگی بخش های مختلف حل شود. نماینده مردم اصفهان در مجلس ضمن تمجید از تکمیل طرح توازن ذوب آهن گفت: امیدوارم به زودی این مجتمع عظیم صنعتی به تولید ۳ میلیون و ششصد هزار تن برسد.

مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از خط تولید ذوب اهن گفت: مجموعه ذوب آهن اصفهان یکی از عظیم ترین مراکز تولیدی، صنعتی و اقتصادی کشور است و ضرورت دارد که موانع و مشکلات سر راه آن شناسایی و برطرف گردد.

وی افزود: این نشست با مسئولین ذوب آهن نیز در این راستا صورت گرفت و در خصوص برخی مشکلات صحبت شد. به نظر می رسد مدیریت جدید ذوب آهن با اطلاعات قابل توجه و تجربیات خوبی که دارد می تواند در پیشرفت صنعتی کشور از طریق این مجموعه عظیم اقدامات موثری را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز