خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن گلپایگان مطرح کرد:

گلپایگان آب دارد اما صنایع از آن بی‌بهره‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۱۲

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت گلپایگان گفت: در حال حاضر صنایع گلپایگان با مشکل تامین آب مواجه هستند که این مسئله یک مشکل جدی برای صنایع این شهرستان به شمار میرود.

ایلنا: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت گلپایگان گفت: در حال حاضر صنایع گلپایگان با مشکل تامین آب مواجه هستند که این مسئله یک مشکل جدی برای صنایع این شهرستان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ حسینی نبود زیرساخت‌ها برای واحدهای صنعتی را بزرگ‌ترین چالش صنایع گلپایگان عنوان کرد و گفت: طبق آمار موجود حدود یک ده هزارم آب منطقه گلپایگان به صنعت احتصاص می‌ابد؛ این در حالی است که شهرستان با کمبود آب روبرو نیست.

وی تصریح کرد: حجم آب در نظر گرفته شده برای شهرک صنعتی سعید آباد ۵ لیتر در ثانیه، شهرک صنعتی اصلی شهرستان ۱۰ لیتر، شهرک صنعتی سایپا ۱۰ لیتر و شهرک صنعتی فاز ۲ فاقد تخصیص آب است و با این میزان، بسیاری از صنعتگران مجبور به خرید آب به صورت آزاد و انتقال آن با تانکر هستند.

حسینی نبود جاده مناسب و شبکه برق و خطوط تلفن به میزان کافی را از دیگر چالش‌های صنایع در شهرک‌های صنعتی گلپایگان دانست و درخواست‌های صنایع این شهرستان از دولت جدید را در سه اولویت تامین زیرساخت‌ها، نقدینگی و نگرش جدید به بحثمالیات و دارایی عنوان کرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه گلپایگان با بیان اینکه صنایعی مانند پلیمر و پتروشیمی، لبنی، خودروسازی و قطعه سازی در گلپایگان مستقر هستند، گفت: صنایع پلیمری و لبنی وضعیت مطلوبی دارند و تحریم‌ها و مسائل مربوط به تامین مواد اولیه کمتر بر روی آن‌ها تاثیر داشته است. این در حالی است که محصولات پلیمری گلپایگان به اروپا صادر می‌شود و محصولات لبنی گلپایگان هم از دیرباز به کیفیت شهرت دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه واحدهای قطعه سازی با مشکلات زیادی مواجهند، اظهار کرد: شهرک صنعتی سایپا در این منطقه که واحدهای قطعه سازی را در خود جا داده، بیشترین میزان اشتغالزایی رادارد اما واحدهای آن با کمبود نقدینگی و افزایش هزینه‌های تولید روبرو هستند به طوری که تولید برای آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: در حالی که خودروساز‌ها قیمت محصولات خود را چند برابر کرده‌اند، سازندگان قطعه تنها ۱۰ تا ۲۰درصد افزایش قیمت محصول داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز