خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی مطرح کرد:

تمرکز مهاجران در جمعیت بافت فرسوده البرز/ دولت حامی احیا بافت فرسوده/ پرداخت تسهیلات 50 درصدی

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۳۳۶

استاندار جمعیت رو به گسترش حاشیه نشین را مبنی بر مهاجرت به البرز دانست و گفت: دولت با توجه به ضرورت احیا بافت های فرسوده شهری، تسهیلات 50 درصدی پرداخت می کند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی استان، گفت: ضرورت احیا بافت های فرسوده و لزوم بازسازی بافت های شهری، به قدری با اهمیت است که ضرورت بازآفرینی بافت های فرسوده به عنوان یکی از بحث های اساسی دولت، به دنبال می شود.

نجفی با اشاره به سه منظر وضعیت بافت های فرسوده، تصریح کرد: بافت هایی که با توسعه شهری، همراه نبود و بافت های تاریخی که در گذر زمان بدون بازسازی باقی مانده است، امروز به بافت فرسوده تبدیل شده اند.

نجفی با اشاره به جمعیت 11 میلیونی حاشیه نشین کشور، گفت: جمعیت ساکن در این بافت ها روزی برای زندگی بهتر و رفاه بیشتر و یا به ناچار برای اشتغال به مناطق حاشیه نشین روی آوردند.

نجفی با عنوان اینکه عمده تمرکز حاشیه نشینی در کرج و فردیس، متمرکز است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع شهرداران تکالیف وسیعی را عهده دار هستند.

وی این روند را ریشه دار در ساختار توسعه شهری دانست و تصریح کرد: قشرحاشیه نشین به امید فردای بهتر روزی به شهرها آمدند و به شرایط نامناسبی تن دادند که اگر در روستا های خود بودند آرامش و آسایش مناسب تری را تجربه می کردند.

استاندارالبرز با تبیین شرایط امروز بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین؛ همه دستگاه ها را در این زمینه تکلیف دار دانست و تصریح کرد: چه شهرداران و همین طور راه و شهرسازی و سایر بخش ها از جمله شرکت های خدماتی باید امکانات لازم را فراهم کنند. این در حالی است که احیا بافت های فرسوده مورد تاکید رئیس جمهور است لذا باید مشکل تولیدکننده و سرمایه گذار حل شود. 

وی با بیان اینکه استان البرز به جهت نزدیکی به پایتخت نیازمند فرصت ها و امتیازات بیشتری برای احیا بافت های فرسوده است؛ گفت:‌ شرایط اقتصادی را باید برای حضور بخش خصوصی در احیا بافت های فرسوده فراهم کنیم  و از تسهیلات 50 درصدی که دولت در این زمینه پیش بینی کرده است استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز