خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

احداث 5 هزار واحد بوم گردی در روستاهای گیلان/توسعه صنعت در گیلان تعارضی با طبیعت ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۱۱

استاندار گیلان با بیان اینکه اولویت‌های گیلان گردشگری و کشاورزی است و در کنار آن باید صنعت گیلان رشد پیدا کند تاکید کرد: بکر بودن طبیعت این استان تعارضی با صنعت ندارد.

به گزارش ایلنا از رشت،مصطفی سالاری ظهر امروز در کارگروه تخصصی منظومه‌های گردشگری استان  با اشاره به اینکه تلاش مؤثر در حوزه‌  گردشگری اثر مستقیم و ملموس بر بخش‌های دیگر دارد افزود: استان گیلان باتوجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری در طول سال میزبان مسافران و گردشگران با سلیقه‌های متفاوتی است که هدایت و ساماندهی متنوع را نیاز دارد.

وی حضور گردشگر در گیلان را مایه رونق اقتصاد دانست و اظهار داشت: مردم گیلان تحت هر شرایطی مهمان‌نوازی خود را به گردشگران ثابت کرده‌اند و باید در کنار آن رونق اشتغال و افزایش درآمد را شاهد باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان وجود طبیعت بکر و فاصله‌ کوتاه با پایتخت را از مزایای این استان در جذب گردشگر عنوان و خاطر نشان کرد: افتتاح راه آهن طی ماه‌های آتی و وجود منطقه‌ی آزاد انزلی از ظرفیت‌های بالای گیلان بشمار می‌رود که باعث هم افزایی می‌ شود.

وی به فرهنگ غنی گیلان در خوراک، پوشاک، مهمان‌نوازی، هنر و موسیقی و بخش‌های جذاب دیگر اشاره کرد و گفت: تلاش ما باید بر این باشد تا با اقدام سریع و عملیاتی یک طرح ماندگار را در گیلان به ثمر بنشانیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه گردشگران با سلایق مختلف نیازمند خدمات متنوع هستند افزود: بخش عمده‌  گردشگران برای حضور در طبیعت به گیلان سفر می‌کنند که برای ساماندهی این بخش تمرکز بر احداث 5 هزار واحد بوم‌گردی در روستاهای هدف شناسایی شده، آغاز گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از دریا توسط گردشگران ما را ملزم می کند تا شناگاه‌های استان را ساماندهی کنیم و ظرفیت تفریحات دریایی را بالا ببریم.

 سالاری وجود آب‌بندان‌ها را یکی از ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان گیلان را ارزیابی کرد و اظهار داشت: ایجاد قایق سواری تفریحی و گردشی و ساخت کلبه‌های گردشگری در حاشیه‌ی آب‌بندان‌ها با حفظ منابع طبیعی در دستور کار بخش گردشگری گیلان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای اوقات فراغت مردم اقدامات متنوع برنامه‌ریزی شود گفت: باید حلقه‌های موجود در بخش گردشگری به یکدیگر پیوند دهیم تا نتایج مثبتی حاصل شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به استفاده از شرکت‌های پشتیبان برای خوشه‌های مختلف گردشگری در مسیر خدمت رسانی به گردشگران اشاره و خاطر نشان کرد: اعتقاد ما بر این است که با اعتبارات دولتی نمی‌توان گردشگری را توسعه داد اما برای ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز از هرگونه حمایتی دریغ نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا تلاش ما بر این است حوزه‌ی فعالیت گردشگری را در مکان‌هایی که دارای زیر ساخت است گسترش دهیم گفت: اطلاعات خام ظرفیت‌های موجود در هر بخش از سطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی دریافت شده که نیازمند پالایش و بهره‌گیری از آن در حوزه‌های مختلف هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه موارد شاخص و مشهور استان را در بخش گردشگری شناسایی کرده‌ایم افزود: باید تلاش کنیم تا این موارد شاخص به عنوان نماد و برند برای بخش‌های گردشگری معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه جذابیت‌های جدیدی برای معرفی موقعیت‌های استان تعریف کرده‌ایم اظهار داشت: طرح‌های گردشگری با نگاه زیست محیطی و با هدف احیای معماری سنتی استان اجرا می‌شود.

 سالاری با بیان اینکه باید بسته‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری وجود داشته باشد گفت: پس از اجرای پروژه‌های گردشگری هر واحدی به صورت انفرادی بازاریابی نمی‌کند بلکه این شرکت‌های پشتیبان هستند که واحدهای موجود را به جامعه‌ی هدف معرفی و آنان را هدایت می‌کنند.

وی آموزش رفتاری و رعایت مسائل بهداشتی در واحدهای گردشگری را بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: با رعایت این اقدامات می‌توان گردشگر را برای حضور در این اماکن ترغیب کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ظرفیت های موجود در گیلان را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: شناسایی ظرفیت‌ها و آموزش دهیاران و شوراها می‌تواند باعث پویایی دهیاران و رشد روستا شود.

وی با بیان اینکه زنجیره‌ گردشگری در هر بخشی باید به صورت کامل دیده شود گفت: اولویت‌های گیلان گردشگری و کشاورزی است و در کنار آن باید صنعت گیلان رشد پیدا کند و بکر بودن طبیعت این استان تعارضی با صنعت ندارد بلکه نیازمند رعایت الزاماتی است تا رشد این بخش را نیز شاهد باشیم.

استاندار گیلان ایجاد شغل و درآمد پایدار در روستاها بدون هرگونه مخاطره و آسیبی را از اهداف اجرای طرح بوم‌گردی عنوان و خاطر نشان کرد: با خود عهد بسته‌ام که 50 درصد وقتم را صرف بخش گردشگری کنم چون معتقدم ساماندهی این بخش ایجاد شغل و رونق اقتصادی همراه با حفظ فرهنگ و محیط زیست را در پی دارد.

وی به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در اردیبهشت ماه 97 اشاره کرد و افزود:  در این همایش جاذبه‌های استان و نقاط هدف به سرمایه‌گذاران در قالب بسته‌های مختلف ارائه می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز