خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خبر داد:

متخلفین شکار 65 قطعه پرنده وحشی دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۹۱۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از دستگیری 14 متخلف شکار غیر قانونی توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاوش شمسی‌پور مدیر کل محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست ادارات آبیک، البرز و یگان حفاظت محیط زیست اداره کل در حین گشت و کنترل در زیستگاه‌های حیات وحش در حوزه آبیک 14 نفر از متخلفین شکار غیر مجاز پرندگان وحشی را که با 13 قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه قاچاق و ادوات شکار همچون دوربین ، قفس، تور زنده گیری و انواع مهمات مبادرت به شکار 54 قطعه پرندگان وحشی کرده بودند، دستگیر کردند.

وی تصریح کرد : مامورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست در حوزه شهرستان البرز در پی گشت کنترل مداوم در مناطق تحت مدیریت شهرستان موفق به دستگیری ده نفر متخلف شکار و صید غیر مجاز شده اند که از متخلفان چهار قبضه اسلحه ، لاشه چهار قطعه کبوتر جنگلی و لاشه شش قطعه چکاوک کاکلی و یک قطعه طرقه چکاوک کشف شده است.

شمسی پور ادامه داد : در عملیاتی مشابه مامورین یگان حفاظت محیط زیست اداره کل با همراهی مامورین یگان حفاظت محیط زیست البرز موفق به کشف 4 قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه قاچاق در حوزه استحفاظی البرز شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: پرونده متخلفین بعد از بازجویی های اولیه تشکیل و جهت پیگیرد قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی با توجه به بارش برف سنگین و پناه آوردن حیات وحش  اعم از پرندگان و چرندگان به جوار سکونتگاه‌های انسانی در شهر و روستاها از مردم خواست در راستای حفاظت از تنوع زیستی استان هرگونه تخلفات شکار را به مامورین محیط زیست یگان حفاظت گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز