خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان استاندارد کشور:

قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مانع موازی کاری در اقتصاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۸۸۹

رئیس سازمان استاندارد کشورگفت: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مانع موازی کاری در اقتصاد می‌شود و این قانون کم نظیر و بسیار پویا، جایگاه استاندارد کشور را ارتقاء داده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، نیره پیروز بخت رئیس سازمان استاندارد کل کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان استاندارد قزوین گفت: به موجب قانون تقویت و توسعه نظام استانداردتعداد نمایندگان بخش خصوصی در حوزه استاندارد افزایش یافته است.

پیروز بخت تصریح کرد: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ۷ بار به شورای نگهبان رفت ولیکن به همت آقای لاریجانی این قانون در مجمع مورد بررسی قرار گرفت، که رأی ۳۶ نفر از ۴۳ نفر عضو مجمع نشان دهنده‌ اهمیت این قانون است.
 

پیروز بخت افزود: به موجب این قانون کارشناسان استاندارد، ضابط قضایی شده و می‌توانند به موقع و سریع عمل کنند.

وی در رابطه با صدور نشان حلال خاطر نشان کرد: در ماده ۷ قانون آمده است که صدور نشان حلال فقط از سوی سازمان استاندارد اعطاء خواهد شد، ما در بحث نشان حلال حتی از کشورهای دیگر هم متقاضی همکاری با سازمان استاندارد را داریم.

پیروز بخت گفت: وقتی که به نمودار توسعه استاندارد می‌نگریم میبینیم که از مفهوم سنتی به رقابت پذیری جهانی رسیده‌ایم، این رتبه جایی است که ما هنوز به آن نرسیده ایم، لیکن امید داریم که به کمک صنعتگران به این درجه دست یابیم.

پیروز بخت در رابطه با حمایت دولت از استاندارد تصریح کرد: دولت تدبیر و امید تمام قد در خدمت استاندارد بوده است، رییس جمهور محترم در سخنرانی خود بحث استاندارد گازوییل و بنزین را مطرح کردند، که ان‌شالله بتوانیم این مهم را محقق نماییم.

محمود رضا طاهری مدیر کل سابق سازمان استاندارد استان قزوین بود، که با ۵سال و ۹ماه خدمت در این سمت جای خود را به سیروس صارمی داد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز