خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان کردستان خبر داد:

بارش ۱۰۶ میلیمتری باران در کردستان طی 2 روز گذشته/ بارش‌ها باعث سیلابی شدن معابر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۷۲۲

کارشناس هواشناسی استان کردستان گفت: بارش‌های دو روز گذشته با ثبت ۱۰۶ میلیمتر، منطقه سلین اورامان را در صدر جدول بارندگی‌های استان قرار داد.

به گزارش ایلنا، نشمیل احمدیانی اظهار داشت: این بارش‌ها تا صبح امروز ادامه داشت و در ایستگا‌های سروآباد ۶۰، مریوان ۵۸، بانه ۳۳، و کامیاران و هزارکانیان ۳۰ میلیمتر بارش ثبت شده است. مجموع این بارش‌ها ۱۰۶ میلیمتری باران در کردستان بوده است.

احمدیانی افزود: در ایستگاه فرودگاه سنندج هم ۲۵ میلیمتر بارش ثبت شد، اما نکته جالب توجه ثبت بارش ۳۵ میلیمتری در ایستگاه درون شهری سنندج است.

وی افزود: میزان بارش باران در بیجار و سقز ۱۶، قروه ۱۵، زرینه و دیواندره ۱۷ و دهگلان ۱۸ میلیمتر بوده است.

احمدیانی گفت: کمترین میزان بارش با ۹ میلیمتر مربوط به یاسوکند بیجار است.

وی افزود: کاهش دید، وزش باد و مه پدیده غالب دیروز و دیشب در استان بودند، اما اکنون شرایط در تمام نقاط استان پایدار است.

کارشناس هواشناسی استان گفت: سیستم جدید بارشی از جمعه وارد استان می‌شود که سیلابی شدن و آبگرفتگی معابر را در پی خواهد داشت.

احمدیانی افزود: این موج تا سه‌شنبه استان را به صورت باران سیل آسا تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما در گردنه‌ها و ارتفاعات به صورت کولاک و برف شدید خواهد بود.

همچنین در این مدت کاهش دید به واسطه مه، ریزش کوه و ریزش بهمن دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان در بارش دیروز و دیشب استان به جز آبگرفتگی جزیی برخی منازل در شهر‌های سنندج و سقز مشکل دیگری گزارش نشده است.

بارش در بسیاری از مناطق استان به پایان رسیده، اما آرتیکاس اقبال گفت: باتوجه به ورود سامانه جدید بارشی، مدیریت بحران استان همچنان در حال آماده باش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز