خبرگزاری کار ایران

اسلام صادقی مطرح کرد:

بحران عظیم بیکاری جامعه‌کارگری درصورت حل‌نشدن مشکل کارخانه‌های تعطیل‌شده/ انجام اعترضات صنفی بر محور قانون

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۵۴۶

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌غربی گفت: تشکلات کارگری همواره اعترضات صنفی خود را بر محور قانون انجام می‌دهند.

اسلام صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اشاره به فعالیت جدید خانه کارگر استان و احیاء کانون‌های صنفی کارگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشخبتانه با سیاست‌های جدید در خانه کارگر استان به‌زودی شاهد شکل‌گیری کانون صنفی کارگران که یک تشکل فراگیر کارگری برای احیاء حق و حقوق کارگران خواهد بود خواهیم بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: خوشبختانه تشکل‌های صنفی همسو با خانه کارگر استان آذربایجان‌غربی برای اتحاد جامعه کارگری استان فعالیت‌های بسیاری چشمگیری را دارند.

وی افزود: در سیاست‌های جدید اجرایی خانه کارگر استان سعی بر آن شده با ایجاد زمینه برای تعامل بین ارگان‌های ذی‌ربط بتوانیم برای ساماندهی مراجع حل اختلاف گام‌های مفیدی برداشته شود که تا امروز 80 درصد پرونده‌های موجود در شعب حل اختلاف تعیین تکلیف شده است.

صادقی با ابراز نارضایتی از تعطیلی برخی واحدهای تولیدی افزود: امروز به‌علت رکود بازار، شاهد تعطیلی و اخراج کارگران و تعدیل نیرو کارخانجات هستیم. در این زمینه سعی شده با تعاملات انجام شده با صاحبان برخی صنایع  و کارخانجات و تولیدی‌ها معوقات حقوقی و مالی کارگران طلبکار را پرداخت شود.

صادقی درباره برنامه‌ها و سیاست‌های خانه کارگر استان برای کارگران تعدیل شده و اخراجی کارخانجات گفت: برنامه کوتاه‌مدت معرفی کارگران برای بیمه بیکاری است ولی مشکلات واحد تولیدی استان باید توسط نمایندگان و دولت‌مردان حل و فصل شود. برای حل مشکلات کارخانه‌های تعطیل شده هم باید اقداماتی ضروری انجام گیرد زیرا در غیر این‌صورت با بحران عظیم بیکاری جامعه کارگری روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: جامعه کارگری تنها قشری است که مشکلات اقتصادی را زودتر از همه اقشار مردم و به‌طور مستقیم لمس می‌کند زیرا بیکاری یک کارگر ضربه مهلکی به اقتصاد کشور و خانواده این بزرگواران و چرخه صنعت کشور وارد می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان‌غربی در پایان متذکر شد: تشکلات و جامعه کارگری همواره سد محکمی مقابل دشمنان ایران بوده و خواهد بود و همواره اعتراضات صنفی کارگران همواره بر محور قانون بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز