خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی تشریح کرد:

تازه‌ترین وضعیت آب و هوای استان‌های کشور/ آغاز بارندگی‌ها و هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر تهران و کرج

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۷۵۲

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت آب و هوای استان‌ها، از آغاز بارندگی‌ها تا عصر چهارشنبه در بیشتر استان‌های کشور خبرداد.

محمد اصغری با اعلام این خبر اظهار داشت: از امروز موج جدید بارشی در نیمه غربی، شمال غرب، شمال و مرکز کشور فعال شده و تا شامگاه چهارشنبه ادامه دارد. بارش‌های این سامانه در شهر‌ها به صورت باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت برف خواهد بود.
 
وی ادامه داد: بارش باران در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، تهران، اردبیل، زنجان آغاز شده و هرچه به ساعات عصر پیش می‌رویم بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.
 
کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در گیلان و اردبیل امروز باد‌ها جنوبی شده و ارتفاع موج در سواحل گیلان به ۲.۵ متر و سرعت باد در اردبیل به ۷۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. امروز و فردا ارتفاع برف در گردنه اسالم به خلخال تا ۳۰ سانتی متر هم می‌رسد.
 
اصغری گفت: فردا برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، همدان، البرز، سمنان، تهران، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال، کهگیلویه، یزد، قم خوزستان و ایلام بارش پیش بینی می‌شود و از عصر سه شنبه در خراسان شمالی و رضوی هم با افزایش ابر بارش باران آغاز می‌شود. در استان کردستان پیش‌بینی می‌شود ۶۰ تا ۱۷۰ میلیمتر باران ببارد.
 
کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آبگرفتگی در تهران هشدار داد و گفت: از عصر سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه احتمال وقوع آبگرفتگی معابر در کرج و تهران به علت شدت بارش باران وجود دارد.
 
وی در پایان در مورد روز‌های بارش باران عنوان کرد: سامانه دوم بارشی که از شدت خوبی برخوردار است از روز ۲۷ تا ۳۰ بهمن در کشور فعال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز